Domácí

Peklo ve vlaku do Chorvatska. Bez klimatizace, v kupé nás okradli, tvrdí žena

Peklo ve vlaku do Chorvatska. Bez klimatizace, v kupé nás okradli, tvrdí žena
Ilustrační fotografie Zdroj: Profimedia

Nepříjemné zážitky z cesty vlakem na dovolenou do Chorvatska má čtenářka TN.cz. Značné zpoždění a porouchaný vůz, ve kterém údajně nefungovala ani klimatizace, však nebyly zdaleka největším problémem. Ženu, která cestovala se třemi dětmi, měli dokonce v kupé okrást dva muži.

Čtenářka TN.cz cestovala v polovině července se svými třemi dětmi vlakem společnosti RegioJet do Chorvatska. Redakci teď popsala nepříjemné zkušenosti, které během jízdy zažila. "Nebyla to naše první jízda, ale už třetí. Podmínky jsou horší a horší," přiblížila.

Potíže začaly hned v Praze. Vlak měl totiž už před odjezdem z hlavního nádraží zpoždění. "Po pár minutách zjistíte, že nejde elektřina ve vagónu, takže světla, WC, voda, wi-fi, no prostě nic. Záchody se ucpou do hodiny, než lidé zjistí, že nesplachují. Špína je všude," popsala čtenářka.

Související obsah

"Zpoždění na výjezdu z Prahy bylo 48 minut, cestující byli formou SMS předem informováni. Zpoždění do cílové stanice Split činilo 148 minut z důvodů výlukových činností na trati v ČR a Chorvatsku a dále pak z důvodu čekání na pasovou kontrolu mezi Maďarskem a Chorvatskem (+35 minut). A následně i z důvodu déletrvající pasové kontroly (místo 38 minut to bylo 54 minut). Takto vysoké zpoždění bylo mimořádné. Cestující bude kompenzována," řekla TN.cz mluvčí společnosti RegioJet Tereza Ptáčková.

Zároveň přiznala, že poruchu ve vagónu se jim nepodařilo za celou cestu odstranit. "Potvrzuji, že klientka seděla ve voze, který měl během cesty poruchu, klimatizace následně nefungovala a nepodařilo se ji během cesty opravit. Situace nás samozřejmě velmi mrzí. Cestující z celého vozu jsou v těchto případech kompenzováni," doplnila Ptáčková.

Podle čtenářky však nefungoval pořádně ani servis. "Nastoupíte a stevard vás obslouží po hodině. Má na starost tři vagóny. Prý nejsou lidi. Voda, kterou vám dá, je teplá. Nechá vás objednat si a věci donese za dvě hodiny. Nestíhá. Pití je teplé, ledničky jim nechladí," postěžovala si cestující.

Žena přišla o peníze i věci

Pořádné peklo však na ženu teprve čekalo. "Ve čtyři ráno k nám vstupují do kupé dva muži v kapucích. Mám s sebou tři děti. Svítí baterkami do obličeje. Myslím si, že to jsou maďarští strážníci, ale berou nám věci z batohu. Peníze, peněženky, počítač a další věci. Děti brečí. Já je uklidňuji a v pyžamu po tmě honím zloděje po vlaku," vylíčila čtenářka.

Chytit se jí však nikoho nepovedlo. "S dětmi jsem hledala stevarda. Po hodině jsem našla 20letou slečnu v oranžové vestě, která mi řekla, že mi nepomůže, že se to stává. Volám 112 a anglicky vysvětluji Chorvatům, co se stalo. Nutí mě ve Splitu vystoupit a jít na stanici, ale já se musím dostat do vesnice Živogošče dopravou od RegioJetu," sdělila žena.

Související obsah

Pomoci se však údajně nedočkala. "Po třech hodinách žádám stevardku, která se asi probudila, o pomoc. Volá nadřízenému a prý mi nepomůže. Ani nic nesepíše. Ať si pošlu e-mail s reklamací," dodala čtenářka.

Podle mluvčí RegioJetu je v době letního provozu v soupravách mezi Slovenskem a Maďarskem v nočních hodinách zajištěna security služba, která soupravu prochází a kontroluje.

"Vzniklá situace nás samozřejmě mrzí, byla ihned po nahlášení řešena palubním personálem. Cestující bylo doporučeno kontaktování slovenské policie v Chorvatsku. Dopravce jako takový nemá pravomoc takovou událost řešit. Naše posádky a zákaznický servis jsou v případě podobných problémů školené a jsou nastavené postupy, jak cestujícím v těchto případech pomoci," vysvětlila Ptáčková.

Reklamace

Jako problematickou však čtenářka hodnotila také samotnou reklamaci. "Spolu se mnou si stěžovalo na hlavním nádraží hned 50 lidí, ale dostali vizitku s e-mailem. Já poslala sedm e-mailů a nikdo neodepsal. Prý mám počkat 30 dnů na vyřízení. Volala jsem na linku a řekli mi, že mi nedají ani své jméno. Ať pošlu e-mail," uzavřela žena.

Související obsah

"První reklamaci jsme obdrželi 20. 7., na kterou kolegové z reklamačního oddělení reagovali 25. 7., že požadavek registrujeme a je předán k prošetření. Následně přišla reakce klientky 29. 7., na kterou jsme ihned reagovali. Na vyřízení reklamací máme dle zákona lhůtu 30 dnů," poznamenala Ptáčková.

Společnost navíc vždy vzniklou situaci interně prověřuje. "Veškeré podněty zohledňujeme a následně přijímáme opatření k eliminaci negativních událostí a k obecnému zlepšení našich služeb," podotkla Ptáčková.

Vlak plný cestujících se ocitl v plamenech. Podívejte se na záběry:

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz