Domácí

Znechucení při nákupu. Zdenka vybírala chléb, téměř všechny byly plesnivé

Paní Zdenka si z Kauflandu v Hodoníně odnesla místo toastového chleba nepříjemný zážitek. Když si v regálu prohlížela jednotlivá balení, v téměř všech odhalila plíseň. Se svou zkušeností se podělila poté, co pekárenská firma Penam oznámila, že z obchodních řetězců Kaufland a Globus stahuje svůj světlý toastový chléb kvůli plísni. Kaufland potvrdil, že i v tomto případě je dodavatelem Penam a nechá preventivně zkontrolovat i další produkty od něj.

Když paní Zdenka zavítala o uplynulém víkendu do hodonínského Kauflandu, nevěřila vlastním očím. Pohled, která se jí naskytl u regálů s toastovým chlebem ji natolik znechutil, že vytáhla mobilní telefon a nabízené zboží natočila.

"Takže Kaufland nám v akci prodává toastovej chleba máslovej. Proč nám ho prodává plesnivej?" říká, zatímco prohlíží jednotlivá balení chleba od kauflandské privátní značky K-Classic. "Zkusím zajet dozadu, jasně, taky plíseň," popisuje na videu paní Zdenka. Ze záběrů je jasné, že v téměř všech baleních, která zákaznici prošla pod rukama, byly viditelné stopy plísně.

"Ono jich bylo plesnivých hodně, řekla bych skoro všechny. Já už jsem to pak dál nezkoumala," řekla paní Zdenka redakci TN.cz, které video poskytla.

Související obsah

Reakce personálu

"Jako zákazníka mě to samozřejmě pobuřuje. Myslím si, že je to způsobené tlakem na ceny, jak se je teď obchody snaží tlačit co nejníž," svěřila se. Když v regálu objevila plesnivý chléb, oznámila to personálu.

"Vyhledala jsem tam nějakou paní, aby to nekoupil například nějaký senior, který špatně vidí. Paní doplňovala zboží a byla poměrně naštvaná, že ji vůbec obtěžuji takovouto záležitostí. Byla jsem docela překvapená a řekla jí, že to nebyl jen jeden chleba, který jsem tam objevila. Ona pak teda přišla k tomu regálu a začala ten toastový chléb třídit," pokračovala zákaznice.

V následujících dnech se paní Zdenka na prodejně zastavila ještě jednou. Když kupovala zmrzlinu, rovnou se šla podívat i k regálu s chleby. "Napravili to, viděla jsem, že tam už skoro žádný toastový chléb nebyl. Vytřídili ho," zakončila.

Kontrola výrobků od Penamu

Na problém paní Zdenka upozornila den poté, co redakce TN.cz informovala o tom, že Penam, který je součástí Agrofertu, stahuje z obchodních řetezců Globus a Kaufland svůj světlý toastový chléb. V některých baleních se, stejně jako v tomto případě, před datem spotřeby objevila plíseň.

Související obsah

​Mluvčí Kauflandu Renata Maierl nepřímo potvrdila, že spolu případy souvisí. Dodavatelem toastového chleba pod značkou K-Classic je totiž také Penam. "Podnět bereme vážně. S okamžitou platností jsme nechali z preventivních důvodů všechny čtyři artikly dodávané společností Penam, pod naší značkou K-Classic, zkontrolovat," vyjádřila se.

"Jsme v intenzivním kontaktu s dodavatelem a čekáme na jeho vyjádření. Kvalita našich produktů je pro nás velmi důležitá," dodala mluvčí.

Mluvčí Agrofertu Lucie Bukovanská redakci TN.cz sdělila, že společnost zjišťuje příčiny, které vedly k této situaci. "V tuto chvíli sbíráme informace a analyzujeme příčiny této mimořádné situace. Omlouváme se všem našim zákazníkům za tuto nepříjemnost," napsala.

Penam patří mezi největší pekárenské výrobce ve střední Evropě. Letos na jaře ministerstvo průmyslu rozhodlo, že firma bude muset vrátit stomilionovou dotaci od Evropské unie:

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz