Kečup, který si rádi kupují i Češi, čeká drobná změna. Firma musí změnit část designu, který je pro tento výrobek typický. Důvod přitom mnohé překvapí. Společnost tak musí učinit kvůli smrti britské královny Alžběty II.
Společnost Heinz, která mimo jiné vyrábí známý kečup, musí změnit část obalu svých lahví. Je totiž jednou z přibližně 875 značek, které na sobě mají logo s britským královským erbem. To je ale po smrti královny Alžběty II. neplatné.
Firmy mají na provedení změny designu dva roky, uvádí na svých stránkách sdružení Royal Warrant Holders Association. Nesmí ovšem "dojít k žádné významné změně v dotčené společnosti". Nový panovník Karel III. všechna udělená oprávnění znovu prozkoumá a může je pak opět udělit.
Kečup od společnosti Heinz má královský erb na hrdlech skleněných lahví, které se prodávají ve Velké Británii. V jiných zemích je na stejném místě číslice 57, která značí šťastná čísla zakladatele firmy Henryho J. Heinze. Změna se tak dotkne pouze výrobků v Británii.
Aby mohla značka používat královský erb v designu svých produktů, tak je musí pravidelně dodávat královským domácnostem. Žadatelé musí také prokázat, že se chovají v souladu se životním prostředím.
Kečup si můžete vyrobit i doma. Podívejte se na recept od Petra Rychlého:
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz