Domácí

České dráhy zveřejnily nový jízdní řád. Cestující se musí připravit na řadu změn

České dráhy zveřejnily nový jízdní řád. Cestující se musí připravit na řadu změn
Ilustrační fotografie | Zdroj: Profimedia

Jízdní řád Českých drah, který začne platit v neděli 11. prosince, přinese návrat k rychlejšímu cestování. Národní železniční společnost nabídne také další spoje z Prahy do Vídně, Curychu, Rostocku nebo do Žiliny. Chystá ale také zdražení jízdného.

České dráhy (ČD) zavedou od poloviny prosince rekordně krátké jízdní doby díky dokončeným přeložkám na čtvrtém koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Zavedou také nové spojení z Prahy do Vídně přes Tábor a z Prahy do Curychu přes Drážďany a Basilej. Více spojů zamíří také do Žiliny, rozšíří se přímé spojení mezi Prahou a Krakovem a na severu bude novou cílovou stanicí německé přístavní město Rostock.

"V jízdním řádu 2023 budeme pokračovat ve vylepšování naší nabídky v dálkové a mezistátní dopravě, kterou chceme oslovit další zákazníky. A chceme jim nabídnout ekologickou alternativu k cestování auty nebo autobusy. Místo stání v kolonách, hledání volných míst na parkování a věnování se řízení auta je tu možnost v podobě moderních vlaků, ve kterých můžete během jízdy pracovat na laptopu, surfovat na internetu, sledovat filmy. Nebo si prostě jen číst a k tomu popíjet kávu," sdělil předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.

Související obsah

​​Podle Krapince mají ČD v souvislosti s jízdním řádem pro příští rok nejlepší zprávu pro zákazníky, kteří cestují mezi Prahou a Jihočeským krajem. Díky otevření dvou přeložek na čtvrtém koridoru se tam totiž podstatně zkrátí jízdní doby. Například spoje EuroCity a InterCity zvládnou trasu Praha – České Budějovice za 100 minut (v roce 2022 to bylo 118 minut) a Praha–Tábor za 59 minut, kde si oproti letošnímu roku polepší o 15 minut.

"Zkrácení cestovních časů nabízí mimo jiné nové příležitosti pro Jihočechy, kterým se vylepší podmínky pro pravidelné dojíždění do zaměstnání nebo za studiem v hlavním městě," sdělil člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu ČD Jiří Ješeta.

Související obsah

​"Se zahraničními partnery se dále podílíme na renesanci evropské noční dopravy. Ke spojům z Prahy do Budapešti, Košic a Humenného, do Krakova a Varšavy a do Curychu přes Rakousko přidáváme druhý spoj na trase Praha–Curych. Ten pojede přes Drážďany a Lipsko a nabídne spojení na jihovýchod Německa a do švýcarské Basileje. V úseku Praha–Lipsko bude fungovat jako denní spoj a nabídne cestování do veletržní metropole," doplnil Ješeta.

Ukončení několika rozsáhlých výluk na koridoru z Prahy do České Třebové a dále do Brna prý přinese postupný návrat vlaků na prvním a třetím železničním koridoru k původním trasám a k rychlejším cestovním časům.

České dráhy zároveň od neděle 11. prosince uvažují o zdražení jízdného, o jeho výši ovšem dosud nerozhodly. Jiří Ješeta ale už dříve naznačil, že by to mohlo být o 10 až 15 procent.

České dráhy na jaře zaznamenaly výrazný nárůst útoků sprejerů:

TN.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz