Domácí

Další dopad zdražování energií. Některé obchody mění otevírací dobu

Další dopad zdražování energií. Některé obchody mění otevírací dobu
Nakupování v supermarketu | Zdroj: TV Nova

Ceny energií v poslední době rychle stouply a řada lidí proto začala šetřit. Snížit spotřebu se snaží nejen domácnosti, ale také firmy. Některé obchody například budou zavírat dříve, a zákazníci tak budou muset změnit své návyky.

Šetření se v poslední době dotýká téměř každého a výjimkou nejsou ani firmy. Také ty se snaží najít způsob, jak snížit výdaje za energie. Některé změny se přitom dotýkají i zákazníků, jak ukazuje případ jednoho obchodního řetězce. 

Společnost Aldi Nord, která provozuje řadu obchodů v Německu a u níž rádi nakupují i Češi, se rozhodla od listopadu zavírat některé své obchody dříve. Od 1. listopadu se někde zavřou dveře obchodů už ve 20 hodin. Změna bude platit pro zimní sezonu 2022/2023, uvedla firma na twitteru a zdůvodnila to snahou "aktivně přispívat k úspoře energií." Společnost dodala, že se k tomuto kroku odhodlala jako vůbec první prodejce potravin v Německu. 

Šetří se i v Česku

Také české obchodní řetězce hledají různé formy úspor. Řada z nich tak činí už delší dobu. "Za posledních šest let se nám podařilo snížit spotřebu o cca 40 %. Již v roce 2020 jsme na všech našich obchodech přešli na elektřinu získávanou výhradně z obnovitelných zdrojů," popsal některé změny mluvčí společnosti Tesco Michal Kuzmiak. 

Úsporu energií už dlouho řeší také Albert. "Každá modernizovaná prodejna ušetří až 35 % energií ve srovnání se stavem před rekonstrukcí," vysvětlil ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.

Související obsah

​Šetří také řetězec Kaufland. "Na všech nových a zmodernizovaných prodejnách využíváme pro vytápění zbytkové (odpadní) teplo z chladicího zařízení a tepelná čerpadla. Na chladicí nábytek navíc instalujeme dveře, abychom předešli tepelným ztrátám," popsala mluvčí Renata Maierl. V současnosti ale společnost hledá ještě další způsoby snižování výdajů za energie. "Konkrétními příklady jsou efektivní nastavení osvětlení parkoviště, vnitřních prostor našich prodejen a osvětlení billboardů," dodala Maierl.

Penny Market zase kromě jiného sází na solární panely. "Již nyní ze sta procent využíváme zelenou energii. Na 12 prodejnách a dvou logistických centrech máme instalovány solární panely. Do konce letošního roku počítáme s instalací minimálně na šesti dalších prodejnách," popsal mluvčí řetězce Penny Market Tomáš Kubík.

Řetězce volí jako další formu úspor například výměnu osvětlení za LED zářivky. Zkrácení otevírací doby ale z oslovených firem žádná v současné době neplánuje.

Češi kvůli růstu cen jezdí nakupovat do ciziny. Podívejte se, kolik ušetří:

TN.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz