Domácí

Lidé se těšili na muzikál. Marně už týdny čekají na peníze za zrušená představení

Lidé se těšili na muzikál. Marně už týdny čekají na peníze za zrušená představení
Mamma Mia! - ilustrační foto | Zdroj: Profimedia

Divadelní podobu muzikálu Mamma Mia! měli diváci vidět v Kongresovém centru Praha v deseti reprízách během letošního září. Pořadatel však všechna představení zrušil. Ti, kteří si koupili vstupenky na jeden z posledních čtyř termínů, ale stále čekají na vrácení peněz.

Na redakci TN.cz se obrátil pan Ladislav, který chtěl s manželkou navštívit muzikálové představení Mamma Mia! v Kongresovém centru Praha. Lístky si koupili přes web Ticketportal na 17. září, utratili za ně necelé dva tisíce korun. Pořadatelská agentura Vanity Club však zrušila všech deset plánovaných zářijových vystoupení.

"Veškeré refundace budou probíhat dle pokynů a možností pořadatele. Od pondělí 22. srpna zahajujeme postupné vracení finančních prostředků za on-line nákupy," upozornil web Ticketportal již v srpnu. Pan Ladislav ale stále čeká na vrácení peněz za zrušený muzikál, kontaktoval proto prodejce vstupenek.

Související obsah

​​Ticketportal ho informoval, že jako zprostředkovatel prodeje vstupenek má podle platně uzavřených smluv povinnost odvádět veškeré tržby za jejich prodej ve prospěch pořadatele dané akce. "Vzhledem k faktu, že jsme od společnosti Vanity Club doposud neobdrželi celkový obnos pro vyplacení finančních prostředků za všechny zrušené termíny, museli jsme bohužel vyplácení některých termínů pozastavit," vysvětlil prodejce. Konkrétně se jedná o čtyři poslední termíny – dva 17. a dva 18. září.

Pan Ladislav se tedy obrátil na pořadatelskou agenturu Vanity Club. Ta mu odpověděla 3. října: "Tímto se omlouváme za prodlevu při refundaci vstupenek. Nyní pracujeme na refundaci zbylých termínů představení. Peníze očekávejte do dvou týdnů. Předem děkujeme za pochopení."

Související obsah

​Za více než měsíc však muž zatím žádné vrácené peníze na svém účtu nemá. Podle jeho slov už Vanity Club na další zprávy nereagoval. To potvrzuje i zkušenost dalšího nespokojeného klienta, kterým je pan Daniel. Zkušenost popsal na webu VašeStížnosti.cz: "Ticketportal mi dal kontakt na společnost Vanity Club. Ta však nekomunikuje a Ticketportal dává ruce pryč."

"Pokud pořadatel zrušil kulturní akci, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná," uvedl pro TN.cz mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Související obsah

​Kontaktovat pořadatele se pokusila i redakce. "Bohužel došlo ke zdržení refundací vstupenek u posledních avizovaných představení, která se měla uskutečnit letos v září v Praze. Zmíněné refundace jsou aktuálně v odbavení a všichni zákazníci obdrží svoje peníze do konce tohoto týdne," odpověděl v pondělí za Vanity Club Richard Horký.

Richard Horký ovšem napsal svou odpověď z e-mailové adresy, která patří jistému Pavlu Peškovi. Podle zjištění redakce jde o bratra Radomíra Peška, který je jednatelem právě společnosti Vanity Club. Portál Super.cz přitom už před pěti lety upozornil, že s Pavlem Peškem má negativní zkušenost řada umělců, například Sagvan Tofi.

Související obsah

​V muzikálu Mamma Mia! účinkují herci Městského divadla Brno. Redakce TN.cz zjišťovala, proč se vlastně představení v Praze neuskutečnila. "Zrušení plánované spolupráce nastalo ze strany pořadatelské společnosti Vanity Club. Nedodržela smlouvu, nezaplatila nám totiž nasmlouvanou částku. Není to mimochodem první negativní zkušenost našeho divadla s touto společností," sdělila mluvčí divadla Kateřina Vižďová.

Muzikálové turné Ledové království skončilo v Česku před pěti lety skandálem:

TN.cz

K tématu Domácí

Co byste neměli přehlédnout

TOP ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz