Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 9.3. 2016 12:29
kulaté výročí

Legendární "Embéčko" De Luxe slaví 50 let, dnes je raritou

Škoda 1000 MBX slaví 50. narozeniny
Zdroj: Škoda Auto

Legendární Škoda 1000 MBX De Luxe slaví padesátiny. Poprvé se tento automobil představil v březnu roku 1966 na mezinárodním autosalónu v Ženevě. Sériová výroba vozu se rozběhla stejný rok v říjnu. "Embéčko" ve verzi De Luxe patřilo ke špičce ve své kategorii.

Škoda 1000 MB, ze kterého verze De Luxe později vznikla, byla oficiálně představena s téměř dvouletým zpožděním 21. března 1964 na tiskové konferenc. Na trh byl vůz uveden pouze v základním provedení 1000MB (typ 990 "standard").

 

Cenou 44000,- Kčs překonal Octavii (typ 702) o 6000,-. Za tuto cenu byl k mání na pořadník v síti Mototechny. Později byl modernizován a označen 721. Byl dodáván v provedení 1000 MB a 1000 MB de Luxe.

 

Měla vaše rodina Škodu 1000 MBX nebo vám dokonce tahle nádhera stojí v garáži? Svoje fotky nám posílejte na zpravy@nova.cz, nejlepší kousky zveřejníme v galerii.

 

 

15

GALERIE: Skoda 1000 MBX slaví 50. narozeniny

Zdroj: zpravy@nova.cz, Jiří Kafka

Model z roku 1969

Hodnocení:

 

Byly to první Škodovky s koncepcí motoru vzadu a pohonu zadní nápravy. A dnes jsou mezi sběrateli a fandy českých veteránů velmi oblíbené. Prostorný sedan patřil ve své době mezi vrchol litrové třídy. Kromě atraktivního designu vynikala karoserie typu MBX lepším výhledem do stran.

 

 

Stahovatelná byla nejen okenní skla ve dveřích, ale také menší okna vedle zadní lavice. Zadní výklopná trojúhelníková okénka zlepšovala větrání interiéru. Po stažení bočních oken vynikl dojem "bezsloupkového" provedení karoserie.


Škoda 1000MB - Jugoslávie
Zdroj: zpravy@nova.cz, Jiří Kafka Škoda 1000MB - Fotografie pořízena v roce 1976 v Jugoslávii

ŠKODA 1000 MBX De Luxe se veřejnosti představila při zahájení autosalonu v Ženevě 10. března 1966. Návštěvníky si podmanila svými originálními tvary s velkou prosklenou plochou,která vytvářela dojem, že postrádá střední sloupky. Ve skutečnosti končily střední sloupky v polovině karoserie a jejich horní část se stahovala se zadními okny.

 

 

Vůz dosahoval maximální rychlosti 127 kilometrů v hodině. Spotřeba byla 7,8 - 8 litrů na 100 kilometrů. V listopadu 1967 vyjela z montážní linky novější verze 1100MBX De Luxe. Vozů Škoda MBX s motory o zdvihovém objemu 988 cm3 či 1107 cm3 bylo vyrobeno celkem 2517 kusů.
 

klma TN.cz
Obchodní sdělení

NIČÍTE SI NEHTY LAKOVÁNÍM?