Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 9.3. 2016 12:29
kulaté výročí

Legendární "Embéčko" De Luxe slaví 50 let, dnes je raritou

Škoda 1000 MBX slaví 50. narozeniny
Zdroj: Škoda Auto

Legendární Škoda 1000 MBX De Luxe slaví padesátiny. Poprvé se tento automobil představil v březnu roku 1966 na mezinárodním autosalónu v Ženevě. Sériová výroba vozu se rozběhla stejný rok v říjnu. "Embéčko" ve verzi De Luxe patřilo ke špičce ve své kategorii.

Škoda 1000 MB, ze kterého verze De Luxe později vznikla, byla oficiálně představena s téměř dvouletým zpožděním 21. března 1964 na tiskové konferenc. Na trh byl vůz uveden pouze v základním provedení 1000MB (typ 990 "standard").

 

Cenou 44000,- Kčs překonal Octavii (typ 702) o 6000,-. Za tuto cenu byl k mání na pořadník v síti Mototechny. Později byl modernizován a označen 721. Byl dodáván v provedení 1000 MB a 1000 MB de Luxe.

 

Měla vaše rodina Škodu 1000 MBX nebo vám dokonce tahle nádhera stojí v garáži? Svoje fotky nám posílejte na zpravy@nova.cz, nejlepší kousky zveřejníme v galerii.

 

 

15

GALERIE: Skoda 1000 MBX slaví 50. narozeniny

Zdroj: zpravy@nova.cz, Jiří Kafka

 

Byly to první Škodovky s koncepcí motoru vzadu a pohonu zadní nápravy. A dnes jsou mezi sběrateli a fandy českých veteránů velmi oblíbené. Prostorný sedan patřil ve své době mezi vrchol litrové třídy. Kromě atraktivního designu vynikala karoserie typu MBX lepším výhledem do stran.

 

 

Stahovatelná byla nejen okenní skla ve dveřích, ale také menší okna vedle zadní lavice. Zadní výklopná trojúhelníková okénka zlepšovala větrání interiéru. Po stažení bočních oken vynikl dojem "bezsloupkového" provedení karoserie.


Škoda 1000MB - Jugoslávie
Zdroj: zpravy@nova.cz, Jiří Kafka Škoda 1000MB - Fotografie pořízena v roce 1976 v Jugoslávii

ŠKODA 1000 MBX De Luxe se veřejnosti představila při zahájení autosalonu v Ženevě 10. března 1966. Návštěvníky si podmanila svými originálními tvary s velkou prosklenou plochou,která vytvářela dojem, že postrádá střední sloupky. Ve skutečnosti končily střední sloupky v polovině karoserie a jejich horní část se stahovala se zadními okny.

 

 

Vůz dosahoval maximální rychlosti 127 kilometrů v hodině. Spotřeba byla 7,8 - 8 litrů na 100 kilometrů. V listopadu 1967 vyjela z montážní linky novější verze 1100MBX De Luxe. Vozů Škoda MBX s motory o zdvihovém objemu 988 cm3 či 1107 cm3 bylo vyrobeno celkem 2517 kusů.
 

klma TN.cz

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

9.3. | 12:06 petalinos
2
9.3. | 11:46 spejbl112.Tak to musí být opravdu krása.Jen škoda že takových ...
9.3. | 17:53 petalinos
-1
Paní Danko.Vykopávka nejste ale za 1500 ho prodat v 1988 bylo podhodnocené ale ...
10.3. | 13:02 petalinos
0
10.3. | 05:43 spejbl112 ale bohužel s tím se nedá už nic dělat.Ale koupit starší ve slušném stavu je opravdu umění.A ten kdo je má tak ani omylem neprodá.Ale ti co odsuzují tyto vozy je neměli a nebo měli ale nestarali se o ně tak jim brzo zrezavěly.Kdo se staral jezdil dlouhá léta a bez problemu
10.3. | 05:43 spejbl112
1
9.3. | 18:41 petalinos Tak to mu závidim. Však kdyby nebylo toho blbce, ktrerý to do táty zezadu nahustil když brzdil před semaforem na křižovatce na kterym svítola červená tak by jí měl taky dodneška. Pak si koupil jedničkovou Octavii a taky z každou prkotinou do servisu. Tu má dodnes.
9.3. | 19:53 petalinos
1
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_1000_MB
9.3. | 19:46 undatra
2
Sice se technici ve Škodě snažili , stejně to byl nový předražený šrot .Za ty šílený prachy ten technický paskvil zkorodoval za pět let a motor byl na generálku po 60ti tisících .Pro útěchu , Š 100 /110 byla ještě horší .A 105/120 , to už vůbec .
9.3. | 18:41 petalinos
0
Jeden známy má ladu 1600 do dneška.Má jí na plyn a v zimě,při dešti,mlze nevyjede.Auto na koberečcích v garáži nikde mu nekvete svátečně vytáhne.Dneska už takové vozy je vidět málo
9.3. | 18:30 spejbl112
-1
9.3. | 17:13 petalinos Když byl člověk šikovnej tak servis nepotřeboval. My měli Š 110L a po ní VAZ 2106 (Lada 1600) a na tom si táta dělal absolutně všechno sám. Holt tu Ladu mu nějaký id*ot v roce 2002 zezadu zbořil tak, že už byla neopravitelná tak jí s těžkým srdcem musel nechat sešrotovat.
9.3. | 17:53 petalinos
-1
Paní Danko.Vykopávka nejste ale za 1500 ho prodat v 1988 bylo podhodnocené ale i za tuto částku jste nakoupila více než dneska za 10 000 kč
9.3. | 17:13 petalinos
0
Prostě klasika.A taky si to auto člověk sám opravil a nepotřeboval servis.Pokud něco nakvetalo obrousilo přestříklo a člověk měl radost.Dneska všechno přes počítače a bez servisu si ani neškrtneš.Ruske autička bylo povozeníčko.Ale vozitek ubývá
9.3. | 14:47 spejbl112
0
9.3. | 12:06 petalinos Budeš se divit, ale ruský auta mám taky moc rád. A to nákladní i osobní. Jinak s těma Embasama ti dva jezděj jen přes léto, přes zimu je garážujou.
9.3. | 14:23 Dana Berková
1
Tak na Škodě MB 1000 De luxe jsem udělala v roce 1978 řidičák a pak v něm do roku 1988 jezdila. Prodala jsem ho za 1500,-Kč na přestavbu domácího traktoru. Tak to už jsem fakt vykopávka !