Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Cestujeme bezpečně

Hlídejte si, od koho kupujete zájezd. RADY, na co si dát pozor!

Bulharsko - Varna, pláž
Zdroj: CK Alexandria

Prázdniny jsou v plném proudu a lidé si zařizují dovolenou na poslední chvíli. Dejte ale pozor, od koho si ji kupujete. Rozdíl je i v tom, jestli zájezd nabízí cestovní kancelář, anebo cestovní agentura.

Na internetu můžete najít spoustu zajímavých zájezdů do celého světa. Když je ale cena příliš lákavá, raději si ověřte, kdo zájezd pořádá.

 

"Zákazník by si měl v první řadě před výběrem dovolené ověřit, jestli se skutečně jedná o zájezd pořádaný cestovní kanceláří. Protože právě jen v tom případě je plně chráněný. Pouze cestovní kancelář má povinnost zajistit návrat zákazníka zpět do vlasti v případě úpadku nebo mu pomůže v případných nesnázích,“ upozorňuje ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.Oproti tomu cestovní agentura dovolenou může pouze zprostředkovat, ale ne zorganizovat.


Zákazník si může od cestovní kanceláře zakoupit zájezd dvěma způsoby, a to buď přímo u ní, nebo právě prostřednictvím cestovní agentury. Ale než si dovolenou závazně objedná, měl by být informován o způsobu zajištění pro případ úpadku kanceláře. Měli byste tedy po prodejci vyžadovat, aby vám před koupí dal formulář, kde najdete všechny informace o pořadateli.

 

 

 

Ministerstvo pro místní rozvoj má na svých stránkách seznam veřejně přístupných cestovních kanceláří. Tam si můžete ověřit, že pořadatel zájezdu je cestovní kanceláří, která má splněné všechny podmínky. Ve smlouvě o zájezdu tedy vždy musíte najít jméno cestovní kanceláře, která ho pořádá.

 

Internetová hodnocení cestovní kanceláře od jiných zákazníků vám také mohou dobře posloužit, když si nebudete jistí její důvěryhodností. Pokud cestujete se zahraniční cestovní kanceláří, tak i od ní žádejte doklad o pojištění proti úpadku vydaný v zemi, odkud cestovní kancelář je.

 

Pokud vaše dovolená nesplňuje podmínky sjednané ve smlouvě, měli byste služby reklamovat už na místě u delegáta a žádat nápravu. Jestli kancelář váš problém nevyřešila, můžete služby reklamovat i po návratu. V případě sporu o oprávněnost reklamace se můžete obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Českou obchodní inspekci, nebo v případě zahraniční kanceláře na Evropské spotřebitelské centrum.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nenechte se napálit při výběru last minute dovolené
Dovolená k nezaplacení? 7 triků, jak na ní ušetřit a nezruinovat rodinný rozpočet

ts TN.cz