Tunel Ejpovice

U Plzně otevřeli nejdelší železniční tunel v Česku. Stál téměř 7 miliard

Téma:

Ráno byl na Plzeňsku zprovozněn nejdelší železniční tunel v Česku. Nová stavba na trati z Prahy do Plzně, která zkrátí jízdu v rychlících a expresech o deset minut, byla dokončena přesně po pěti letech.

Stavba více než čtyřkilometrového tunelu mezi Plzní a Kyšicemi, který tvoří dva souběžné jednokolejné tubusy, byla zahájena v listopadu roku 2013. Ve čtvrtek odpoledne ji otestovalo několik nákladních souprav a první cestující vjeli do Ejpovického tunelu v pátek dvacet minut po osmé.

 

"Jdeme do světa, protože ta stavba je opravdu nádherná. Byl to opravdu zážitek!" řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

 

V pátek bude tunel sloužit jen ve směru z Plzně do Prahy, od soboty i v opačném směru. Druhý tubus bude podle náměstka generálního ředitele SŽDC Mojmíra Nejezchleba otevřen 9. prosince. "Pak už na té stavbě budou probíhat jen dokončovací práce," dodal Nejezchleb.

 

Železniční tunel zkrátí trať z Prahy do Plzně o více než 6 kilometrů. Cestující ve vlaku tak ušetří až 11 minut času.

 

 

Dnes vlaky projíždějí tunelem jen padesátikilometrovou rychlostí, ovšem po vyřešení zabezpečovacího systému by místem mohly jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu.

 

Cestující by tak v tunelu strávili jen jednu a čtvrt minuty.
Stavba nejdelšího železničního tunelu v České republice vyšla na téměř sedm miliard korun a celá modernizace úseku Rokycany - Plzeň by měla být dokončená v polovině příštího roku.
 

Související témata:
vbo, Zdenek Čík TN.cz