Al Gore musel mít ohromnou radost, když uslyšel zprávu, se kterou přišly některé z týmů formule 1.
Závodní vozy budou mít při formulové Grand Prix v Japonsku drážky v pneumatikách obarveny na zeleno. Důvod? Mezinárodní automobilová federace (FIA) chce světu ukázat, že se k ekologii nestaví zády.
Hamilton: Musíme jezdit po "zelenější cestě"
FIA chce kampaní s názvem „Udělejte auta zelenými“ dosáhnout snížení negativních dopadů motorismu na životní prostředí. Tuto myšlenku podporují vedoucí týmy F1, kterými jsou například McLaren a Ferrari. „Kampaň nám pomáhá, abychom si všichni uvědomili, že můžeme jezdit novou, jakousi zelenější cestou,“ řekl vedoucí muž šampionátu Lewis Hamilton.
"Náš sport má možnost pomáhat i jiným způsobem, protože se může stát jakýmsi propagátorem alternativních a energeticky efektivních pohonných systémů,"dodal uvědomnělý britský mladík.
Největší novinka ve formuli 1 v roce 2009 se jmenuje KERS
Jednou z takových novinek bude systém KERS ( Kinetic Energy Recovery System), který zažije v roce 2009 svoji premiéru ve formuli 1. Podstata systému na rekuperaci kinetické energie spočívá v tom, že místo toho, aby se energie při brzdění ztratila v podobě tepla, tak se generuje pro další použití. Na cestě jsou i jiné systémy, které se řadí do oblasti alternativního pohon automobilů. Inženýři v Toyotě, Hondě nebo BMW v tuto chvíli pracují například na systému, který má zvýšit efektivitu při spalování paliva v motoru.
„V současné době dochází v motosportu k velkým změnám, které mají co dočinění s ekologií. Dá se předpokládat, že se tento sektor stane průkopníkem v oblasti vývoje ekologicky šetrných systémů,“ řekl například Max Mosley.
"Zelené" pneumatiky se pro japonskou Velkou cenu rozhodl vyrobit tamní výrobce pneumatik, firma Bridgestone, která dodává svůj materiál týmům formule 1. Rozhodnutí podpořit ekologicky citlivý přístup v motorsportu přijali šéfové týmů Honda, BMW a Williams. "Z širšího pohledu je třeba na tento sport nahlížet jako na součást řešení klimatických změn, nikoliv jako na součást tohoto problému," uvedl výkonný ředitel Williamsu Adam Parr.
"BMW není součástí světa formule 1 jenom z marketingových důvodů, ale jejím cílem je přenést alternativní pohon, který vyvinou inženýři v tomto sportu, přenést i do sériové výroby aut," řekl šéf německé stáje Mario Theissen, čímž přiznal, že nejde pouze o ušlechtilé cíle.
Za vším hledej peníze...
Jak už to koneckonců bývá vždy, tak rub mince mívá i svůj líc. Není pochyb o tom, že z vývoje nových a ekologicky šetrných technologií v automobilismu, budeme mít prospěch my všichni. K tomu je třeba dodat, že je závodem o to, která automobilka přijde na trh s účinným a ekologicky šetrým motorem dříve. Jde přeci o to prodávat zboží více lidem, za více peněz a ve větším množství, což je podstata marketingu.
Vše zastřešuje tzv. CSR (Customer Social Responsibility) neboli společenská odpovědnost firem,což znamená dobrovolně integrovat společenské a ekologické požadavky do podnikatelské činnosti. Firma pak samozřejmě vypadá v očích veřejnosti mohem lépe a tím pádem bude prodávat více zboží, více lidem, ale to už bychom se opakovali.
Pionýrem v této oblasti je Honda
Za průkopníka propagace ohleduplnosti k životnímu prostředí se dá považovat tým Honda, který v roce 2007 všechny překvapil tím, že na voze neměl žádného sponzora, místo toho ho zdobil obrázek planety Země. Někteří však v té době škodolibě dodávali, že Honda stejně neměla na vybranou, protože o ní sponzoři prostě neměli zájem.