S tímto provokativním zjištěním přišli australští vědci. Staví tak na hlavu domněnky, podle nichž se alkohol rovná problémům s erekcí.
Zkoumali skupinu 1580 mužů a zjistili, že ti, kdo mírně popíjeli alkohol, měli o 30 procent méně problémů se svou mužností než naprostí abstinenti. Závěry zveřejnili v časopise Journal of Sexual Research.
"Mírné popíjení" přitom neznamená dvojku vína jednou týdně. Pozitivní vliv alkoholu na potenci zaznamenali všichni, kdo pili až čtyři drinky za večer, a to až pět dnů v týdnu.
Muži, kteří si přihýbali o víkendech nebo se jednou za čas pořádně "zlískali", na tom byli se sexuální funkčností líp než muži, kteří pili alkohol jen jednou týdně.
Problémy s potencí se nejčastěji vyskytovaly u mužů, kteří hodně pili a pak přestali, kuřáků a lidí se srdečními problémy.
A jak je možné, že je alkohol pro sex tak užitečný? Uvolňuje zábrany, a tím může v mužích probouzet sexuální touhy, cituje studii deník Daily Telegraph.
Sledujte Televizní noviny bez reklam na Oneplay.cz