Především pokud hledáte práci, neměli byste se šéfovi ukazovat s pitím.
Pod vlivem alkoholi lidé často dělají blbosti – o tom by mohl vyprávět kdekdo, to je známá věc. Podle vědců ale alkohol může člověku uškodit, i když jen drží v ruce skleničku, píše server AOL News.
Vědci Scott Rick a Maurice Schweitzer, působící na amerických univerzitách, totiž zjistili, že pokud o člověku víme, že pije, máme tendenci ho považovat za hloupějšího. Nezáleží na pohlaví pijáka ani na alkoholu, který si dopřává.
ČTĚTE TAKÉ:
Šok pro abstinenty: výzkum potvrdil, že umírají dříve než pijáci
Vědci zjistili: Alkoholikům krní mozek. A ženám více
Dámy, pozor! Alkohol z vás udělá chlapa
Studie sestávala z pěti experimentů. V jednom lidé posizovali fotografiie lidí, z nichž někteří drželi alkholický nápoj, jiní nealko a někteří nic. V jiném se testovalo, za jak přesvědčivý považují posluchači projev, když vědí, že mluvčí pil - nebo naopak si dal jen nealko. Výsledek byl totožný: alkohol uškodil předpokládané inteligenci zobrazeného/přednášejícího.
I když pije šéf, vy byste neměli
Nejnepříznivější výsledek se ovšem týkal žadatelů o práci. Pokud například potenciální zaměstnavatel pozve uchazeče o místo na jídlo a ten si dá alkohol, stává se rázem pro zaměstnavatele méně zajímavým.
A to i v případě, že sám posuzující pije taky, nebo že to byl on, kdo vám alkohol objednal.
"S alkoholem je spojena řada asociací," konstatují autoři. A jen málo z nich je pozitivních.
Sledujte Televizní noviny bez reklam na Oneplay.cz