Chcete se vyhnout kontrole z finančního úřadu? Musíte především bydlet ve větším městě. Pak máte šanci, že kontrolory z berňáku nepotkáte možná celý život. Vyplývá to z průzkumu společnosti e-office Czech Republic.
Zmiňovaná společnost zpracovala materiály ministerstva financí z let 2005 až 2012 a došla k zajímavým výsledkům ohledně počtu kontrol finančních úřadů. E-office Czech Republic z údajů spočítala, za kolik let se v jednotlivých českých městech průměrně opakuje kontrola z "berňáku".
Na jedné straně tabulky se umístila Praha 2, na opačné Mnichovo Hradiště. Jste-li podnikatelem v uvedeném pražském obvodu, statisticky se k vám dostane kontrola z finančního úřadu jednou za neuvěřitelných 191 let. To znamená, že na Praze 2 by bez kontroly teoreticky mohly podnikat celé generace podnikatelů.
Naopak, jako podnikatel v Mnichově Hradišti se musíte připravit na finanční kontrolu každých devět let. Všechny ostatní finanční úřady v zemi se s četností kontrol pohybují mezi těmito dvěma extrémy. Ovšem už jen letmý náhled do tabulek ukazuje, že zdaleka nejvíc jsou v Česku zahlceny finanční úřady v Praze. Prvních jedenáct příček tabulky zabírají právě pražské finanční úřady (Prahy 2, 6, 3, 4, 9, 10, Prahy – Modřany, Prahy 1, 7, 5 a 8).
Z těchto čísel zcela jasně vyplývá, že pokud chcete s daněmi podvádět, pravděpodobně vám to nejlépe projde právě v Praze a v některých větších městech. Je to logické – větší města koncentrují také více podnikatelů a firem, které v nich mají sídlo. Rozhodně je tento počet větší než na vesnicích, takže klade i větší nároky na finanční úřady. Ty pak velké množství podnikatelů nestíhají kontrolovat stejně často, jako je tomu na venkově.
Už teď této možnosti spousta podnikatelů využívá a stěhuje své firmy do tzv. virtuálních kanceláří. To je služba, kterou nabízí i společnost e-office – ta podnikatelům poskytuje na dvou adresách v Praze a jedné v Mladé Boleslavi možnost pronajmout si takovou virtuální kancelář.
Nutno podotknout, že ne každý podnikatel, který sídlo firmy přestěhuje do virtuální pražské kanceláře, sleduje možnost podvádět při daňovém přiznání. Leckdy jde o prestiž, protože firma se sídlem na dobré adrese v hlavním městě má jiný zvuk, než stejná společnost se sídlem v neznámé obci.
JAK ČASTO KONTROLUJÍ PODLE KRAJŮ:
Nezřídka tímto způsobem podnikatelé také šetří náklady. Třeba v případě, že fyzicky sídlo firmy nepotřebují. Společnost e-office jim v takovém případě nabízí nejen virtuální kancelář, ale i služby asistentek, které takto pracují i pro jiné podnikatele. Samozřejmostí je pak poštovní adresa a přeposílání pošty. Ve výsledku pronájmem virtální kanceláře i jejích služeb dokáží menší firmy a podnikatelé ušetřit.
Faktem ovšem je, že ani zmiňovaná statistika vás před kontrolou z finančního úřadu nemusí zachránit. Na to je potřeba i několik dalších legálních triků, které vycházejí ze zkušeností s kontrolami. Znamená to, nedopouštět se při přiznávání daní několika chyb. Těmi jsou například špatné výpočty a chybně či nedbale vyplněné kolonky daňového přiznání.
Daňoví poradci také upozorňují, že pozornost kontrolorů může přitáhnout fakt, když je firma v dlouhodobé ztrátě. Výhodou je, pokud vaše firma není příliš velká. Úředníci si ke kontrolám logicky vybírají spíše "větší ryby".
Na závěr by ovšem mělo zaznít, že podvody se nevyplácejí a kontrola z finančního úřadu může přijít prakticky kdykoli a kamkoli, tedy třeba i do vaší firmy. A to i proto, že některé kontroly určuje výběrem počítač.
Snižte si náklady za provoz kanceláře. Spočítejte si ONLINE ZDE.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz