Call centrum

Bylo načase! Konec otravných nabídek po telefonu se blíží!

Bylo načase! Konec otravných nabídek po telefonu se blíží!
Zdroj: Thinkstockphotos

Dobrý den, nechcete úžasné ponožky s bambusovým vláknem? Levně! Asi každý někdy zažil nevyžádaný hovor, kdy na druhém konci linky byl zaměstnanec call centra nabízející nějaké zboží nebo službu.

S tím by ovšem již brzy měl být konec. Jak upozorňují pondělní Lidové noviny, přítrž podobným otravným telefonátům má učinit nová evropská směrnice pro ochranu soukromí.


Nově totiž budou moci firmy po telefonu otravovat jen lidi, kteří k tomu svolí předem. A to není všechno - předpis také počítá s tím, že call centra už se nebudou moci schovávat za skrytými čísly. Naopak by všechny komerční hovory měly mít speciální předvolbu, aby bylo na první pohled jasné, kdo volá.


Směrnice se ovšem netýká jen nevyžádaných telefonních hovorů z call center, ale má dopadnout i na odesilatele nevyžádaných e-mailů, které často automaticky padají do spamu. Odzvonit by mělo i reklamním smskám.


Související obsah


A každý má mít možnost přidat své telefonní číslo na speciální seznam, který bude pro call centra a nevyžádané obchodní nabídky zkrátka tabu. Firmám, které nebudou nové nařízení respektovat, bude hrozit pokuta až do výše deseti milionů eur.


Zatím ovšem není zřejmé, kdy přesně vstoupí nový předpis v platnost.

pez, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz