Inspektoři v minulém roce kontrolovali asi stovku reklamních sdělení. Prověřovali pravdivost letáků, informací na internetu i inzerce v tisku. Porušení zákona zjistili v téměř polovině případů. Nejčastěji řešili doplňky stravy.
"V rámci akce inspektoři prověřili kolem 100 reklamních sdělení, přičemž uskutečnili 103 kontrolních vstupů u 55 kontrolovaných osob," informoval o statistikách za rok 2017 mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) Pavel Kopřiva.
Porušení právních předpisů zjistili kontroloři ve 47 případech, nejčastěji u reklam na doplňky stravy. "Inspektoři zde zjistili uvádění nepovolených výživových, zdravotních, nebo dokonce i léčebných tvrzení a zavádějících informací," doplnil Kopřiva.
Potravinám, kam ze zákona spadají i doplňky stravy, nemohou být přisuzovány žádné léčivé účinky. V reklamě lze použít jen schválená zdravotní tvrzení. Podobná porušení zaznemanali přitom i v předminulém roce, situace se tedy meziročně nezlepšila.
Související obsah
Nejvíce nevyhovující reklamy zaznamenali kontroloři v e-shopech a na webových stránkách. "SZPI nařídila kontrolovaným osobám, aby nevyhovující reklamní sdělení neprodleně odstranili, a zahájí s nimi správní řízení o uložení pokuty," uzavřel mluvčí.