Zahraničí

Vědci našli další mezihvězdný objekt! Kometa kolem nás zřejmě jen prolétá

Astronomové hlásí další úžasný objev, nedávno spatřená kometa C/2019 Q4 (Borisov) má být po slavném objektu Oumuamua dalším mezihvězdným cestovatelem, který naší soustavou pouze prolétá.

Vlasatici objevil na konci srpna Gennady Borisov z Krymské astrofyzikální observatoře pomocí 65centimetrového teleskopu. Astronomové nyní vypočítali, že nově objevená kometa zřejmě pouze prolétá naší soustavou, uvádí National Geographic.

Nejedná se o prvního mezihvězdného cestovatele, kterého se vědcům podařilo odhalit. Velkou pozornost v listopadu roku 2017 vzbudil objekt Oumuamua, původně měli astronomové za to, že se jedná o kometu, později se spíše přikláněli k tomu, že jde o asteorid.

Borisov naproti tomu vykazuje kometární aktivitu, podle výpočtů má v průměru několik mil. Původ komety zatím znám není.