OBCHODNÍ SDĚLENÍ – Redakce TN.cz neovlivňuje jeho obsah

Od ručního mixéru po chytře řešenou a designově sladěnou moderní domácnost

V letošním roce slavíme hned dva významné milníky. Před 30 lety, v roce 1991, došlo k založení firmy a před 20 lety, v roce 2001, byla zaregistrována obchodní značka Concept.

Založení společnosti

Počátek společnosti, kterou v roce 1991 založil Jindřich Valenta společně se dvěma zaměstnanci, je úzce spjatý s otevřením prodejny s domácími spotřebiči v Jungmannově ulici v Chocni. V návaznosti na první úspěchy se brzy otevírají i další obchody – na podzim roku 1991 v Králíkách, o rok později v Litomyšli a v dalších letech také v Ústí nad Orlicí, ve Vysokém Mýtě, v Chrudimi a ve Vamberku. V současné době úspěšně pokračují tři prodejny – v Chocni, Vysokém Mýtě a v Králíkách.

První výrobek Concept

Významný zlom zaznamenává společnost v roce 1993 zahájením importu rychlovarných konvic a konvektorů z Německa. O dva roky později přináší na trh úplně první spotřebič nesoucí označení Concept. Jednalo se o ruční šlehač německé výroby Concept 100 plus a název Concept byl v té době určen pouze pro tento výrobek. Do roku 2000 následovalo období spojené s výhradním zastoupením španělské značky malých elektrospotřebičů UFESA pro český a slovenský trh. Tato poměrně úspěšná éra však v sobě nesla zásadní úskalí – nemožnost ovlivňovat sortiment produktů, obchodní politiku či nové strategie. Proto se začíná rodit myšlenka na vlastní brand.

Zdroj: Concept

Vlastní značka Concept

I když první výrobek nesoucí označení Concept zaznamenal svůj debut již v roce 1995, obchodní značka byla oficiálně zaregistrovaná v roce 2001. "Tento rok byl pro mě zlomový. Po vážném pádu na horském kole jsem skončil v bezvědomí v nemocnici na JIPce a následná domácí rekonvalescence mi poskytla dostatek času k přemýšlení nad svou vlastní značkou. Zároveň jsem měl štěstí, že ten rok do Prahy zavítal marketingový guru Philip Kotler. Navštívil jsem jeho přednášku a v podstatě mi vyšlo, že to mám celkem dobře vymyšlený a že bych se do toho měl pustit. A proč zrovna Concept? Odpověď je jednoduchá. Snažíme se naše spotřebiče vyrábět chytře, aby tvořily jednotný celek. Cílem je prostě "concepční" domácnost. Zároveň tu byl od začátku cíl, uvést naše výrobky na mezinárodní trh. Proto název Concept, který je lehce zapamatovatelný a srozumitelný ve více zemích," vysvětluje majitel firmy Jindřich Valenta. Mezi průkopníky nesoucí označení Concept byly rychlovarné konvice, vysavače a konvektory. Nejprodávanějším produktem této doby byl bezsáčkový vysavač VP 503x Enzo s dvoukomorovou cyklónovou jednotkou.

Nové moderní logistické centrum

V roce 2003 dosáhly dosavadní prostory společnosti v Pernerově ulici v Chocni hranice své kapacity, a proto se začíná s výstavbou logistického centra na periferii města. O rok později se budova slavnostně otevírá a stává se novým moderním sídlem společnosti.

Zdroj: Concept

Sortiment Concept

S ohledem na potřeby zákazníků se sortiment výrobků začal dynamicky rozrůstat. V současné době značka Concept zahrnuje široké portfolio chytře vymyšlených spotřebičů, které si najdou místo v každé moderní domácnosti. Kromě pomocníků pro úklid, v jejichž čele stojí chytré robotické vysavače, nechybí ani produkty na úpravu vzduchu, přípravu jídla a nápojů nebo kategorie pečující o krásu a zdraví, která zahrnuje moderní sonické zubní kartáčky, IPL epilátory či luxusní péči o pleť. V roce 2008 vstoupila značka Concept na trh s vestavnými kuchyňskými spotřebiči a o pár let později také s těmi volně stojícími. V loňském roce byl sortiment rozšířen o zcela novou větev, a to o kuchyňské dřezy a baterie. Byl to další krok k tomu, nabídnout zákazníkům komplexní řešení kuchyně. Velké domácí spotřebiče doplnily koncem roku 2020 také pračky a sušičky na prádlo.

Zahraniční trh

V roce 1995 zahajuje svůj provoz slovenská pobočka v Trenčíně a v roce 2004 i v polské Vratislavi, které úspěšně fungují dodnes. Kromě vlastních poboček se distribuční sít úspěšně rozšiřuje i do dalších evropských i mimoevropských států – Německo, Maďarsko, Francie, Itálie, Španělsko, Nizozemsko, Rumunsko, Řecko, Švédsko, Finsko, Norsko, Velká Británie, Gruzie a Pobaltí. 

TV kampaně

V září 2016 byla spuštěna první samostatná televizní reklamní kampaň zaměřená na chytře řešené produkty, které pomáhají ke zdravému a aktivnímu životnímu stylu. Jeden z hlavních hrdinů, šnekový odšťavňovač LO7065, vyhrál od roku 2017 třikrát po sobě ocenění "Produkt roku" od společnosti Heureka a v roce 2018 se stal na základě hodnocení společnosti GFK nejprodávanějším produktem ve své kategorii. V letošním roce jsme na televizní zkušenost navázali a spustili zatím největší reklamní kampaň v historii Conceptu, která je zaměřena na vysavače a celkový růst značky Concept.

Zdroj: Concept

Designové linie

S cílem dosáhnout harmonické domácnosti vznikly v roce 2017 tři designové linie – Sinfonia (nerez), White (bílé sklo) a Black (černé sklo). Propojují malé a velké spotřebiče tak, aby k sobě perfektně ladily. O tři roky později se přidává i designová linie Titania, která se vyznačuje tmavým nerezem. Krátce po svém uvedení si vysloužila ocenění od společnosti Czechdesign, která se věnuje popularizaci českého designu. Vyzdvihla moderní vzhled a funkční design jednotlivých produktů a linii Titania doporučila jako designově sladěnou a vhodnou k docílení harmonické kuchyně. 

Aplikace Concept

V červnu 2019 byla vytvořena mobilní aplikace Concept Vaření, která je plná inspirativních receptů pro každodenní vaření jídel na míru u spotřebičů Concept. V návaznosti na rozšiřování sortimentu vznikaly i další aplikace – Concept Home, Concept Robot, WeBack, Concept IPL, Concept Heatings, které se staly nedílnou součástí všech chytrých spotřebičů Concept (robotické vysavače, čističky vzduchu, IPL epilátory, osobní diagnostické váhy, …). Všechny tyto aplikace jsou zdarma a jsou dostupné jak na App Store, tak i na Google Play a nabízejí intuitivní a snadné uživatelské prostředí.

Chytrá řešení

Concept věří v chytrá řešení. Jedná se o zdánlivé maličkosti, které však jednotlivé produkty odlišují od ostatních značek a zásadním způsobem vylepšují funkčnost a užitnou hodnotu spotřebičů. Věříme, že i v následujících letech budou výrobky Concept měnit každodenní život našich zákazníků k lepšímu tak, aby jim zbylo více času na opravdu důležité věci.

Komerční článek
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události

Krátká zpráva

Švýcarsko omezilo vstup do země pro Čechy

Od sobotní osmé hodiny večer omezilo Švýcarsko vstup Čechů do země bez ohledu na očkování. "Čeští občané s trvalým pobytem ve Švýcarsku musí při vstupu do země předložit test a nastoupit desetidenní karanténu. O zpřísnění pravidel Švýcarsko bohužel dopředu neinformovalo," uvedl ministr zahraničí v demisi Jakub Kulhánek (ČSSD).

Píše se na Deník.cz