SAE

Pandemie změnila podmínky pro cestovní pojištění. Jak to nyní funguje?

Pandemie zasáhla odvětví všeho druhu. A tak není divu, že se projevila i v podmínkách cestovního pojištění. Podrobné informace o tom sdělili hosté pořadu Experti na cestách na TN LIVE.

Pandemie koronaviru změnila i druhy cestovního pojištění. Změny se týkají pojištění léčení a asistence a také připojištění, jehož součástí je většinou pojištění zrušení cesty a jež slouží pro případy, kdy je klient nucen ze zdravotních a náhlých důvodů zrušit svůj zájezd. 

A kvůli pandemii se muselo pojištění rozšířit. "Pokud budu nemocen v zahraničí nebo před cestou, tak pojištění musí krýt i tyto události. Jeden z produktů je rozšířené pojištění léčení na covid-19. To znamená, že pokud onemocním v zahraničí covidem, tak se o mě pojišťovna s asistencí postará a náklady jsou hrazeny přímo pojišťovnou," vysvětlil Ondřej Rušikvas, provozní ředitel cestovní kanceláře Blue Style.

Související obsah

​​Další změněná oblast se týká zrušení cesty v případě covidu-19 i karantény. "Vztahuje se to i na události spojené s covidem, zájezd můžete zrušit z důvodu karantény i onemocnění covidem. To znamená, že si lidé mohou zarezervovat zájezdy bez strachu o ztrátu peněz," poradil Rušikvas.

Co ale dělat, pokud se během cesty dostanete do problémů? Systémy zdravotní péče se totiž liší po celém světě. "Měli byste se obrátit na asistenční službu pojišťovny. Tam vědí, jaká je zdravotní péče v dané lokalitě i co se týká koronaviru," doporučil ředitel obchodu a marketingu ERV Evropské pojišťovny Štěpán Landík.

Ale hlavně podle něj není vhodné vyhledávat si ošetření sám. "V dané destinaci nemusí být ideálně vyškolený personál. Asistenční služba vám zajistí ošetření u prověřených partnerů," doplnil Landík. A když jde o vážnější zdravotní problémy, má asistenční služba i vlastní doktory. 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události

Píše se na Deník.cz