Zahraničí

V Krkonoších řeší záhadné "želé z vesmíru". Objevilo se znovu

Látka připomínající želé | Zdroj: Krkonošký národní park PL

V Krkonoších jen kousek od českých hranic se znovu objevilo záhadné želé. Látka, která vypadá jako z vesmíru, se v oblasti neobjevila poprvé. Vědci si přitom stále nejsou jistí, o co přesně jde.

Polská správa Krkonošského národního parku na svém facebooku zveřejnila zajímavé fotografie. V oblasti kolem města Karpacz se objevilo tzv. želé z vesmíru. Název poukazuje na jeho nejasný původ.

"Nejsou to houby ani žádné jiné známé organismy," informoval polský Krkonošský národní park. V této látce se totiž při výzkumu nenašla žádná DNA. Odborníci už dlouho zkoumají, co by to tedy mohlo být. Za poslední roky se objevily různé teorie, že by se mohlo jednat o výměšky hlemýžďů nebo druh houby.

Samotný park se odvolává na zprávu dánské výzkumnice Marie Rolandové, která tvrdí, že by se mohlo jednat o nestrávené části žab. Rolandová v roce 2015 popsala hmotu jako potěr žáby nebo ropuchy. Podle její teorie obojživelníka ulovil predátor, zřejmě pták, a následně vytrávil právě toto "želé". Existují i ​​hypotézy, že jde o sekret plžů. Mezi laiky ovšem už zdomácněl název "vesmírné želé".

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA