Právě o tomto dodatku zahaleném tajemstvím začaly prosakovat informace, že je pro stát nevýhodný. A to potvrdil i sám ministr.
Stát se měl ve sporném dodatku například zavázat k tomu, že bude financovat náklady, které jsou spojené s provizorním poháněním části mýtných bran. Ty totiž poběží na naftové agregáty, neboť elektrické přípojky nebudou dokončeny včas. Kapsch na dnešní schůzce ministra ujistil, že je připraven řešit všechna sporná ustanovení
Na otázku, jestli se skutečně podaří spustit výběr mýtného v termínu, tedy od 1. ledna, ale mluvčí ministerstva Marcela Žižková odpověděla vyhýbavě: „Pokusíme se udělat všechno proto, aby systém byl spuštěn k 1. lednu", řekla TV Nova.
V případě, že se to nepodaří, totiž hrozí, že stát bude každý den přicházet o zhruba 8 milionů korun, které by na mýtném vybral. Navíc zatím není vyřešeno ani případné prodloužení platnosti dálničních známek. A tak by zřejmě kamiony nad 12 tun jezdily na dálnicích zatím úplně zadarmo.
Obě strany budou dělat všechno proto, aby nehrozil. Od 1. ledna by mělo výběr mýtného zajišťovat 171 bran. Stavbu té poslední chce Kapsch dokončit o tomto víkendu a pak zahájit jejich testování.
Televizní noviny