Někteří z nás možná pod stromečkem našli mimo jiné i dárek, který se nezdá být zrovna moc užitečný. Malá či velká velikost oblečení nebo dokonce úplně stejný dárek dvakrát. Co teď? Napadlo vás dárek zkusit vrátit do obchodu? Pár pravidel reklamačního řízení do dnešní Snídaně s Novou přinesla Mgr. Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů.
Jedno z povánočních témat jsou vánoční dárky. Spokojenost s nimi či ne? Někteří lidé totiž mohou být nespokojeni s tím, že nějakou věc dostali od Ježíška dvakrát. Malá velikost oblečení, tričko, do kterého se nikdo z nás nevejde, svůj účel v šatníku také nesplní.
Do dnešní Snídaně s Novou přijala pozvání Mgr Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů. Sdělila nám několik pravidel ohledně reklamačních řízení.
Paní Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů dnes nejdříve zopakovala pár pravidel všeobecné reklamace. Nejčastější reklamace jsou prý zaznamenány u bot. S reklamací bot mají také spotřebitelé největší potíže. Jedno ze všeobecných pravidel reklamace je, že jestliže se vada na výrobku objeví do šesti měsíců od převzetí, má zákazník právo na výměnu. Na vrácení peněz máme nárok, pokud je na zboží vada, kterou nelze odstranit. Pokud vada není neodstranitelná, máme možnost volby. Vrácení peněz nebo výměnu zboží.
Co se týče dárků, které jsme například dostali dvakrát, nebo se z jiného důvodu prostě nehodí, záleží vše pouze na dobré vůli prodejce. Ten si může sám podle sebe stanovit podmínky, kdy reklamaci uzná a kdy ne. U reklamací CD nebo například u encyklopedií je nutné neporušit jejich obal. Obecně na spotřební zboží platí záruka dvou let.
Letošní Vánoce vykázaly zajímavou statistiku. V průměru prý jeden Čech za dárky pro jednoho svého blízkého utratil 5 500 českých korun.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz