Sypače a vozy údržby soukromých firem nemají žádnou výjimku a musí na zpoplatněných silnicích platit mýtné. Vozy je buď využívají na to, aby se dostaly na silnice nižších tříd a nebo placené úseky přímo udržují. Uvedli to dnešní Lidové noviny. Ředitelství silnic a dálnic teď narychlo připravuje dodatky smluv, aby větší náklady na mýtné firmám zaplatilo.
Dnes se mýtné platí na 627 kilometrech dálnic a 330 kilometrech rychlostních silnic. Dálnice si Ředitelství silnic a dálnic udržuje samo, na údržbu rychlostních silnic si najímá soukromé firmy. Nemají však žádnou výjimku z placení mýtného.
Ministerstvo dopravy ji totiž soukromým firmám dávat nechce. Jeden vůz prý totiž může být využíván nejen na nasmlouvanou práci pro stát. A tak se teď narychlo řeší, jak sypačům, pluhům a jiným vozům náklady na mýtné zaplatit. Vše se řeší smluvně až nyní. Nicméně úřad předpokládá, že s tím určitě nebudou problémy. Není to jaksi žádná zásadní záležitost, pokud budou dodatky uzavřeny.
Situace je ale přesto nejistá. Problémy mají i firmy, které využívají rychlostní silnice k tomu, aby se dostaly na silnice nižších tříd. Náklady můžou v určitém okamžiku dostoupit do velkých čisel a určitě by to poškodilo naší ekonomiku, říkají některé firmy.
Stejné problémy, možná ještě ve větším, se čekají i při zpoplatnění silnic první třídy od příštího roku. Na to ale ministerstvo ujišťuje, že celou věc bude vyhodnocovat a pro příští rok najde takové řešení, které bude v rámci státní správy nejefektivnější. Ředitelé společností, které se zabývají údržbou silnic, žádají ministerstvo dopravy, aby splnilo svůj slib a na druhou vlnu zpolatnění se tentokrát připravilo včas.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz