Svaz pacientů řeší případ z Příbrami, kde sanita odmítala vyjet k pacientovi. Tříletý chlapeček dostal v noci náhle čtyřicítky horečky a vystrašení rodiče tak okamžitě volali záchranku. Ta ale odmítala přijet s tím, že nemá vážné příznaky. Po opakovaném volání nakonec po třech hodinách přijela. Rodiče malého chlapce žádají potrestání nezodpovědného přístupu záchranky.
Ze záznamu vyplývá, že dispečerka uvedla: "Nevím, jak bych vám pomohla. Toto nemáme v náplni práce, abychom vozili lidi s teplotama." Otec dítěte uvádí, že teprve až po druhém telefonátu dostali výjezdovou sanitku.
O tom, že dítě bylo ve vážném stavu, svědčí to, že nakonec skončilo na jednotce intenzivní péče příbramské nemocnice. Lékaři potvrdili, že nález odpovídal virovému infektu. Malý marek byl po dvou dnech na jednotce intenzivní péče převezen na oddělení pro matky s dětmi. Rozzlobený otec a dědeček se ale rozhodli neochotný přístup záchranky řešit. Podali proto stížnost k hejtmanovi středočeského kraje.
Mluvčí krajského úřadu k celé věci uvedl: "My se samozřejmě budeme zabývat tím, jak reagovalo naše středisko. Ale zdá se, že k žádnému pochybení opravdu nedošlo." Podle odborníků totiž operátorka nemohla vědět, co dítěti hrozí. Teď se na postup záchranné služby snesla vlna kritiky. A co víc: rodina malého Marka se nakonec rozhodla podat trestní oznámení na neznámého pachatele.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz