Centrum tísňového volání se v Moravskoslezském kraji potýká Se zvyšujícím se počtem planých telefonátů. Ve většině případů volají děti, které se vytáčením tísňových linek baví.
Tísňová linka, hovořte: "Dobrý den, já bych chtěl nahlásit, že vybuchl autobus." S podobnými telefonáty se operátoři v centru tísňového volání setkávají několikrát za hodinu.
Děti volají o přestávkách i po škole přímo ze svých mobilních telefonů. Jen na telefoní linku 112 a na linku hasičů se denně dovolá až 1200 lidí. Hasičská auta ale vyjíždějí maximálně k patnácti případům.
"Při události, která je složitější a musíme ji řešit, tak nás určitě tyto telefonáty obtěžují a zdržují," říká operátor.
Až půl milionu telefonátů je zbytečných
Podle mluvčího moravskoslezských záchranářů bylo jen v loňském roce na centrum tísňového volání celkem jeden milion volání, z toho zhruba polovina až třetina byla zbytečná.
Volajícím hříšníkům hrozí, že jim bude zablokována telefoní karta. Anebo budou muset zaplatit výdaje na výjezd hasičů.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz