O firmě Finpomoc jste už od nás slyšeli. Podle Sdružení obrany spotřebitelů se dopouští podvodu a lichvy. Svým klientům záměrně pozdě strhává splátky z úvěrů a pak si účtuje penále. Podobně neseriózně se údajně chová i ke svým zaměstnancům. Podle příručky, kterou má každý poradce, nesmí například klient smlouvu vidět dříve než při podpisu.
Po podvedených klientech si na firmu Finpomoc začali stěžovat i její obchodní zástupci. Sdružení obrany spotřebitelů kontaktovalo více jak 10 bývalých zaměstnanců. Ti nedokázali splnit podmínky smlouvy, tedy přivést dva klienty za měsíc.
Každý, kdo to nesplnil, zaplatil pokutu 10000 Kč. Jedním z nich je i pan Petr. V příručce, kterou každý zástupce dostane, jsou pravidla jak se má chovat.
Už samotný způsob, jakým obchodní zástupci mají jednat s klienty, je podle asociace finančních poradců neetický.
Každý by měl mít čas prostudovat si veškeré podmínky, které se ve smlouvě zavazuje dodržet. Máte mít možnost si smlouvu doma v klidu pročíst a poradit se s odborníkem. V příručce společnosti Finpomoc je to doslova přímo zakázáno.
Nová evropská směrnice by měla platit by od roku 2010 a spotřebitel by měl díky ní dostat všechny informace a dokonce bude pravděpodobně moci do 14 dní od smlouvu odstoupit bez udání důvodu.
Podle SOS by se měl každý, kdo má půjčku od této společnosti a bylo mu napočítáno penále, které ještě nezaplatil, obrátit na soud.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz