Společnost Vodafone čelí kritice kvůli službě, která umožňuje volání bez smlouvy. Zástupci firem si mohou telefonicky nebo přes internet objednat SIM kartu, telefon a tarif, aniž by Vodafone zjišťoval jejich totožnost. Teď se však objevil případ, kdy si neznámý člověk takto objednal telefon na úkor jedné z pražských firem. Podle jejího jednatele může podvodník poškodit stejným způsobem i další firmy.
Pro Martina Hovorku to začalo oznámením, že jeho firmě přišla dobírka od společnosti Vodafone. Když zjišťoval, o co jde, dozvěděl se, že si balíček už někdo vyzvedl. V minulém týdnu přišla od operátora faktura na 700 korun.
"O tom případu víme, podle předběžného šetření jde s největší pravděpodobností o podvod," řekl TV Nova mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský.
Sami jsme si zkusili službu objednat. Operátorka naši totožnost nijak neověřovala. Vedení Vodafonu ale trvá na tom, že totožnost klienta ověřuje Česká pošta. Ta s tím ale nesouhlasí.
Zákazník totiž předložil občanský průkaz a měl zřejmě zfalšované razítko firmy. Oslovení podnikatelé říkají, že zneužití služby by měl Vodafone lépe bránit.
Vodafone chce, aby firma podala na neznámého pachatele trestní oznámení. Ta trvá na tom, aby to udělal operátor. Česká pošta je přitom schopna předat policii údaje o příjemci zásilky a i kamerový záznam z pobočky.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz