Česká národní banka zvažuje, že podá podnět k úřadu, který zajišťuje dohled nad pojišťovnami. Nelíbí se jí, že někteří finanční poradci začali používat trik, jak se stát ještě věrohodnějšími pro své klienty.
Při představování totiž uvádí, že jednají z pověření právě české národní banky. Ta přitom vydává poradcům jen registrace a osvědčení o tom, že mohou provozovat tuto činnost.
Finanční poradce zavolal i panu Martinovi. Číslo získal údajně od známých. Nabídl mu, že prověří všechny jeho smlouvy.
„Řekl, že volá z pověření České národní banky a srovná mi smlouvy," řekl nám pan Martin.
„Pokud někdo nabízí finanční zprostředkování z pověření České národní banky považujeme to za nepřípustné," sdělil TV Nova Pavel Zúbek z odboru komunikace ČNB.
Jenže to si nemyslí zástupci firmy, pro kterou finanční poradce pracuje.
Údajně jde o slovíčkaření
Každý finanční poradce je sice zaregistrován u České národní banky. Ta mu ale vystaví pouze certifikát, díky kterému může nabízet služby. Problém je i v samotném získávání kontaktů. Řadě lidí se nelíbí, že jejich číslo má cizí člověk.
Pokud finanční poradce získá vaše telefonní číslo a bude vám nabízet služby, není to podle Asociace finančních poradců v rozporu se zákonem ani etickým kodexem. Existují ovšem jistá pravidla. Poradce vám může telefonovat v pracovní den mezi 8 a 19 hodinou. Lidé by se také měli dozvědět, odkud finanční poradce nebo daná osoba, která volá dostali kontakt.
Pokud tomu tak není a volání se opakuje, můžete se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz