V těchto dnech skončil pětiletý spor o fotografii. Reklamní agentura se musela omluvit muži z Rožnova pod Radhoštěm, protože na billboardech neprávem použila jeho 20 let starou fotografii. Muž se ale s nedobrovolným účinkováním v reklamě nesmířil a obrátil se na soud.
Když pana Štrunce kdosi v roce 1972 vyfotil ve valašském skanzenu, nikdo tehdy netušil, že se stejná fotka objeví za 20 let v reklamě. O tom, že propaguje kotle, se náš nejstarší primáš dozvěděl až od sousedů.
Reklama vyšla v novinách a pak se začala objevovat i na billlboardech podél silnic u nás a na Slovensku. Pan Štrunc marně známým vysvětloval, že za ni nedostal ani korunu.
A jak se vlastně fotka do reklamy dostala? Fotograf, který snímek pořídil, ho prodal reklamní agentuře. Ta si s autorskými právy hlavu příliš nelámala.
Případ se tak dostal k soudu, který teď konečně rozhodl a reklamní agentura se musela v novinách omluvit.
Právníci varují, že podobné případy se mohou opakovat. Pro agentury je většinou výhodnější zaplatit několikatisícové odškodné místo složitého zajišťování autorských práv.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz