Další obět si v pátek v noci vyžádala dálnice D1 na 166 kilometru u Devíti křížů. Při vyjíždění z odpočívadla tady zemřel jeden a třicetiletý řidič dodávky. V připojovacím pruhu totiž narazil do projíždějícího kamionu.
Asi kilometrový úsek u Devíti křížů je přitom právě takovými nehodami pověstný, připojovací pruhy jsou totiž užší než je obvyklé. Na konci roku 2004 tady při podobné nehodě zemřelo v autobusu 6 slovenských turistů.
13. prosinec 2004: Na Devíti křížích vyhasínají životy šesti lidí. Slovenský autobus při vyjíždění z parkoviště narazil do tahače.
13. červenec 2007: Ve stejném úseku ale v opačném směru se nad ránem srazila dodávka s kamionem.
Nehoda se stala v připojovacím pruhu těsně za výjezdem z odpočívadla. Jeden a třicetiletému řidiči dodávky už přivolaní zdravotníci nedokázali pomoci, na místě zemřel. Přijely i dvě jednotky hasičů.
Devět křížů je jedním z nejrizikovějších úseků na celé trase Praha - Brno. Jak se ukázalo po nehodě slovenského autobusu, připojovací pruhy jsou totiž užší než některá větší vozidla - například právě autobusy nebo kamiony. Nehody se tu stávají i poté, co Ředitelství silnic a dálnic značení pruhů posunulo. Připojovací pruh pouze nechalo rozšířit na úkor pruhu pravého - centimetry tedy stále někde chybějí.
„Došlo ke změnám značení, včetně snížení rychlosti v daném úseku smí řidiči jet maximálně na 100km v hodině, řekl k případu Jan Piskáček, poradce Ředitelství silnic a dálnic.
A právě nepozornost a bezohlednost řidičů tak k tragédiím u Devíti křížů velkou měrou přispívá. Podobně tomu bylo i u dnešní nehody.
Odklízení vraků obou aut trvalo několik hodin, dálnice ale zůstala po celou dobu v průjezdná levým pruhem.
/ Markéta Bočková /
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz