Neuvěřitelně rychlá a zběsilá honička dvou aut, za níž zůstávají desítky nabouraných vozidel. Tak začíná mnoho filmů a se železnou pravidelností také jeden seriál s hlavními hrdiny Semirem Gerkhanem a Tomem Kranichem. Věrohodné bouračky v Kobře 11 dají zabrat, potvrdil ve Snídani s Novou kaskadér Ladislav Lahoda.
Nebezpečné akce v seriálu Kobra 11 nezůstávají na hercích. Nejrůznější bouračky a skoky s auty dělají specializovaní kaskadéři, kteří se takové kousky s autem učí klidně deset až patnáct let. Důležitý je také štáb a technika, kterou se rozhodne tým použít. Existují speciální jeřáby, lanovky, kolejnice, kamery se připevňují na několik míst vozu naráz a jedna bouračka se natáčí z velkého množství úhlů. A jako vše u filmu či seriálu ovlivňuje rozpočet.
Airbagy nám překážejí
Na bouračky se dle slov Lahody používají jak nová, tak starší auta. Ta starší ovšem musí před natáčením projít důkladnou technickou kontrolou. Práci kaskadérům komplikují i moderní technologie, které činí vozidlo bezpečnějším. Pokud si režisér přeje smyk, musí se vypnou všechna ochranná brzdná zařízení a k tomu airbagy, neboť i ty mohou dost vážne zranit. "Je dobré na vypnutí nezapomenout," říká s úsměvem kaskadér. Více se o bouračkách se dozvíte z přiloženého videa.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz