Komerční banka přiznala, že pochybila, když části svých věrných klientů v minulých týdnech vypovídala smlouvy termínovaných vkladů z počátku devadesátých let. Byla to reakce na naši reportáž z minulého týdne. Tehdy si jedna z klientek Komerční banky stěžovala, že ačkoli má smlouvu s roční výpovědní lhůtou, banka ji termínovaný vklad vypověděla se lhůtou pouhé tři měsíce a ona by tak přišla o úroky za devět měsíců.
Smlouva o termínovaném vkladu s dvanáctiměsíční výpovědní lhůtou - tak zní samotný název smlouvy. Komerční banka se přesto například paní Miloslavě rozhodla smlouvu ukončit během tří měsíců.
Právník paní Miloslavy nechtěl prozradit majetkové poměry své klientky, a tak obecně spočítal, o kolik by člověk přišel, kdyby se Komerční bance nevzepřel.
Komerční banka odmítá, že by záměrně poškozovala své klienty, šlo prý o chybu.
Banka už zaslala paní Miloslavě omluvný dopis a přiložila novou výpověď, ve které je výpovědní doba taková, jaká odpovídá typu mého účtu. To jest 12 měsíců.
Komerční banka tvrdí, že si na porušení smluv stěžovali, stejně jako paní Miloslava, pouze dva klienti. Kolika zákazníkům, ale banka v rozporu se smlouvou skutečně vypověděla termínované vklady, mluvčí nechce komentovat.
Prý jde ale v porovnání s celkovým počtem klientů banky o zanedbatelné číslo.
I když Komerční banka přiznává své pochybení u starších smluv s 12měsíční výpovědní lhůtou, sama své klienty kontaktovat nebude. Prý ať se poškození sami ozvou a domáhají se svého práva.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz