problémy s placením

V obchodech kolabují terminály! Připravte si hotovost, napsal Lidl

Hana Mikulková
Hana Mikulková
Aktualizováno 21.12. 2019 21:14
Téma:

Obchody před Vánoci praskají ve švech a některé prodejny mají problémy s placením na terminálech. Za komplikace při placení se zákazníkům omluvil například Lidl.

"Problém se týká posledních několika dnů, kdy vrcholí nákupní horečka. Platební terminály musí zvládat rekordní počty transakcí. Byl i překonán rekord v počtu plateb. To znamená, že se může stát, že při placení bezkontaktní kartou, nebo mobilem, fungují některé terminály pomaleji," řekla mluvčí ČSOB Michaela Průchová.

 

"V některých případech se ta transakce nepodaří uskutečnit. Doporučujeme opakovat platbu a napodruhé se už to třeba povede,“ dodala s tím, že se snaží problémy s placením rychle vyřešit. "Pracujeme na tom. Naši technici posiluji kapacitu celé infrastruktury,“ dodala Průchová.

 

Zákazníci mají v posledních dnech problémy s placením například v Lidlu. "Milí zákazníci, z důvodu komplikací na straně banky, která provozuje platební terminály v našich prodejnách, dochází k problémům při placení kartou. Pro hladký průběh nákupu prosíme, mějte připravenou hotovost. Děkujeme za pochopení," uvedl Lidl na svém webu.


Někteří klienti sice v Lidlu kartou zaplatili, ale banka jim nedopatřením odečetla peníze dvakrát. "Jak to budete řešit s platbami, které jste si stáhli dvakrát? Stále nemáme peníze zpět na účtu. Bylo nám slíbeno, že během chvilky nám přijdou peníze zpět. Stále nepřišly. Jsou to už 3 dny," zlobí se Nikola. Lidl na stížnost okamžitě reagoval. "Situace nás velmi mrzí. Prosíme vás o zaslání bližších informací o nákupu na social.media_chat@lidl.cz, dále Vás žádáme o zaslání kopie účtenky o nákupu," napsal zástupce společnosti.

 

Podobné problémy hlásí i menší prodejny z Česka. "Vážení zákazníci, z důvodu komplikací na straně banky, která provozuje platební terminály na naší prodejně, dochází k problémům při placení kartou," uvedla prodejna Hradečenka v Hradci nad Moravicí. Podobný status na facebooku sdílela například i čerpací stanice RMV Teplá.

 

Na problémy s placením si stěžovala i klientka Air Bank. "Při placení kartou v Lidu mi byla odmítnuta karta z důvodu nedostatku financí na účtu. Podotýkám, že finance na účtu byly a jsou! To potupné odúčtovávání položek na částku, kterou jsem měla v hotovosti v peněžence, bylo nezapomenutelné," stěžovala si Marcela. Zástupce banky se za problémy omluvil. "Bohužel, někdy technice člověk neporučí a k výpadku může dojít ať už na straně karty tak i terminálu obchodníka," napsal na Facebooku.

Související témata:
TN.cz