Galerie + video Šílená dovolená

Konečně doletěli! Klienti Travel Service popsali otřesné zážitky

Letiště v Pardubicích
Zdroj: TV Nova

Stovky lidí, kterých se dotkly večerejší problémy se zpožděnými lety společnosti Travel Service, už jsou konečně ve svých dovolenkových destinacích nebo doma. Cestující se pro TN.cz podělili se svými zážitky s několikahodinovými zpožděními a otřesným chováním personálu letišť i samotné společnosti.

Na začátku sezóny trápilo společnost Travel Service více problémů se svými lety, ty včerejší se zatím ale ukázaly jako nejzávažnější. Letouny z Kréty do Brna a Prahy nabraly šílená zpoždění, stejně tak letadlo z Pardubic na Krétu.

 

"Nejlépe" asi dopadli cestující z Herakliónu do Prahy, kteří měli zpoždění nejmenší - zhruba 13 hodin. Odletět měli původně před středeční půlnocí, z destinace se však dostali až včera po poledni. Jeden cestující dokonce v noci zkolaboval.

 

"Ani si nejsem jistý, že k němu přišel opravdový lékař, vypadal spíš jak nějaký údržbář s brašnou. Pánovi potom pomohl český primář, který byl s námi na dovolené," řekl pro TN.cz jeden z cestujících a pokračoval: "jídlo a pití nám na letišti dali až po 5 hodinách, co jsme je urgovali. Nejvíc nám ale vadilo, že se o nás nikdo nestaral. Operátoři podávali naprosto rozlišné informace a dopravce se vůči nám zachoval opravdu otřesně. Piloti nám pak řekli, že celá závada tkvěla v jednom čidlu přetlaku kabiny. Nevím, co na tom tak dlouho opravovali. Téměř se všemi cestujícími jsem v kontaktu a budeme podávat stížnost. Pokud se k ní do 30 dnů Travel Service vyjádří negativně, zvážíme i hromadnou žalobu."

 

 

Ještě komplikovanější byla situace brněnských a pardubických cestujících. Z Pardubic mělo letadlo na Krétu letět už ve středu večer, nakonec ale odletělo včera v 19:00, zpoždění tak čítalo zhruba 25 hodin. První letadlo totiž hlásilo technickou závadu, a tak muselo z Prahy přiletět letadlo náhradní.

 

"Po nočním čekání ze středy na čtvrtek nám včera v 11 dopoledne slíbili, že v 17:30 bychom měli odletět náhradním letadlem do Herakliónu. To se ale nestalo, letadlo z Prahy přiletělo až v šest a pak opět řešilo nějakou závadu. Reálně jsme odletěli až v sedm hodin. Nikdo nás nekontaktoval - ani cestovka, ani Travel Service. Někteří už to během dne vzdali. Jedna rodina s malým miminkem nakonec vůbec nenastoupila. Další byli poměrně rozzuření. Vím, že k nějakému incidentu musela přijít i policie," vypověděl další cestující z Pardubic.

 

 

Situace byla o to komplikovanější, že pardubické letadlo bylo určené pro zpáteční let z Herakliónu do Brna. Po poskytnutém ubytování v hotelu se cestující včera po obědě vrátili na letiště do úplně stejného zmatku jako předešlý den.

 

"Zůstali jsme jak stádo toulavých ovcí stát bezradně uprostřed letiště Heraklionu. Všechno jsme si museli zařizovat sami, až pak s námi ohledně dalšího postupu komunikovala delegátka jedné CK. Odbavovali nás 2 hodiny s tím, že jsme obdrželi letenky se středečním datem, prý jim systém neumožňoval vytisknout letenky s datem aktuálním. Security kontrola nás ale pak nechtěla pustit, protože měla letenka špatné datum! Byl tam naprostý chaos," napsala nám cestující do Brna.

 

GALERIE: Cestující Travel Service čekali na své lety déle než 24 hodin

1
/
11
Zdroj: Klára Brůčková
Zpoždění cestujících Travel Service z Heraklionu do Brna - 1

 

Brněnští cestující tak do Česka přiletěli dnes nad ránem a domů se dostali po více jak 28 hodinách od plánované doby letu.

 

Mluvčí společnosti Travel Service se včera k události vyjádřila jen krátce: "Samozřejmě je to nepříjemnost. Všem cestujícím se omlouváme, nicméně bezpečnost cestujících a posádky je pro nás vždy absolutní prioritou." Víc už situaci nekomentovala.

 

 

Podle nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 mají mít poškození cestující se zpožděním na území členského státu EU nárok na finanční kompenzaci. V případě řeckých letů mezi všemi třemi českými městy jde o finanční náhradu za více jak tříhodinové zpoždění, které v dané vzdálenosti mezi Herakliónem a ČR činí až 400 euro. Nejdříve je však nutné podat na Travel Service stížnost. Ten se musí do 30 dnů k události vyjádřit. Přičemž negativní odpověď je možná tehdy, kdy společnost poskytla veškerou možnou pomoc a příčinou zpoždění byly nepředvídatelné události.

 

Podívejte se na reportáž Televizních novin:

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

TO JE HNUS: Česká turistka vlezla v Chorvatsku do moře. Málem ji to stálo život!

Kamarádi si pronajali v Chorvatsku dům s kulečníkem. Po příjezdu přišlo nevídané zklamání! FOTO

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve Full HD a bez reklam na Voyo.cz

nor TN.cz