Na Kovalainena se usmálo štěstí. Tři kola před cílem shořel vedoucímu Massovi motor.
Celou dobu se zdálo, že Felipe Massa si v poklidu dojede pro vítězství ve Velké ceně Maďarska. Tři kola před koncem závodu však nevydržel motor jeho vozu a z premiérového vítězství se tak může radovat Fin Kovalainen. Na druhém místě překvapivě dojel jezdec Toyoty Timo Glock. Kimi Räikkönen byl třetí. Až na pátém místě dojel největší favorit závodu Brit Lewis Hamilton.
Kovalainen je v euforii
"Na konci jsem se snažil dostat Massu pod tlak a doufal jsem, že se něco stane. Je to naprosto fantastické. Cíl vyhrát jsem si předsevzal už před mnoha lety. Doufám, že to je mé první vítězství z mnoha,“ řekl bezprostředně po závodě Heikki Kovalainen a dodal "Felipeho je mi líto. Vím, jak mu je, protože těchhle pocitů jsem si sám několikrát dost užil. Ale jsem šťastný. Massa a Lewis byli rychlí, ale nakonec to všechno nahrálo do karet mně."
Excelentní vstup do závodu v podání Felipe Massy
Start z říše snů se povedl Felipe Massovi z Ferrari, který se skvělým manévrem dostal ještě před první zatáčkou před Lewise Hamiltona i Heikkiho Kovalainena. Ti přitom startovali z prvních dvou pozic. Nejen brazilský pilot, ale i celý tým Ferrari tak měli hned na začátku obrovský důvod k radosti.
Ze startu závodu stojí ještě za zmínku dvě výměny pozic. Pátý Timo Glock se dostal před Roberta Kubicu a Fernando Alonso se posunul na šesté místo před Kimiho Räikkönena.
Hamiltona zradila pneumatika
Šampionát pokračuje 24. srpna Velkou cenou Evropy ve Valencii.
Výsledky Velké ceny Maďarska:
1. Kovalainen (Fin./McLaren) 1:37:27,067, 2. Glock (Něm./Toyota) +0:11,061, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) + 0:16,856, 4. Alonso (Šp./Renault) + 0:21,614, 5. Hamilton (Brit./McLaren) + 0:23,048, 6. Piquet (Braz./Renault) + 0:32,298, 7. Trulli (It./Toyota) + 0:36,449, 8. Kubica (Pol./BMW) + 0:48,321.
Průběžné pořadí jezdců:
1. Hamilton 62 b.
2. Räikkönen 57 b.
3. Massa 54 b
4. Kubica 49 b.
5. Heidfeld 41 b.
6. Kovalainen 38 b.
7. Trulli 22 b.
8. Alonso 18 b.
Pohár konstruktérů:
1. Ferrari 111, 2. McLaren-Mercedes 100, 3. BMW-Sauber 90, 4. Toyota 35, 5. Renault 31, 6. Red Bull 24, 7. Williams 16, 8. Honda 14, 9. Toro Rosso 8.