Německý pilot Sebastian Vettel dosáhl historického úspěchu, když pro stáj Toro Rosso vybojoval premiérové vítězství. Na druhém místě skončil Kovalainen na mclarenu a třetí Kubica z BMW. Favorité skončili v poli poražených.
Němcův senzační úspěch se začal rodit záhy po letmém startu. Po zajetí safety caru do boxů Vettel vypálil jako střela a odjížděl celému startovnímu poli přímo nadzvukovou rychlostí.
Tomuto faktu však nikdo nepřikládal velkou váhu, protože Vettel měl po kvalifikaci malé množství paliva a tedy i lehké auto. Soupeřům však začala padat čelist níže a níže přímo úměrně s rozdílem, který mezi Vettelem a zbytkem startovního pole narůstal v průběhu závodu. "Hodně jsem vydělal na pole position, díky které jsem neměl žádné problémy s viditelností," pochvaloval si jednadvacetiletý pilot, který už v sobotu šokoval svým vítězstvím v kvalifikaci.
Vedení stáje Toro Rosso navíc ne a ne zavolat svého jezdce do boxů. Stalo se tak až po odjetí osmnácti kol, díky nimž si Vettel vyjel dostatečný náskok, aby se stihnul vrátit na první místo.
K vítězství nejmladšího pilota v historii F1 vedla výborná strategie
Druhou zastávku v boxech, která přišla za dalších osmnáct kol, zvládl Vettel a jeho tým stejně bravurně. Ani v tuto chvíli by si nikdo netroufal říct, že by Němec mohl vyhrát. Sen se však stal skutečností a Sebastian Vettel projel cílovou rovinkou v posledním kole suverénně na prvním místě!
"Je to opravdu k nevíře. Zvolili jsme výbornou strategii a během závodu nás navíc nepotkal jediný problém. Nestihl jsem to všechno ani pořádně vnímat. Na emoce a obrázky, které mám v mysli, však nikdy nezapomenu, " řekl nejmladší vítěz formulové Grand Prix v historii.
Všichni čekali na Vettelovu chybu, která však nepřišla
Širokou sportovní veřejnost udivuje především způsob, s jakou bravurou dokázal německý mladíček triumfovat. Například sázkové kanceláře ještě několik kol před cílem dávaly Vettelovi pramalou šanci na vítězství a čekali, že někde udělá chybu. Ta však nepřišla. "Občas jsem si říkal. Jedu první, nemusím do boxů a mám dost paliva, ale i s tímto vědomím jsem se pokoušel udržet maximální koncetraci," podává vysvětlení Vettel ke svému profesorskému výkonu.
Kovalainen: Dnes nebylo možné vyhrát. Vettel byl příliš silný
Jediný z favoritů, který byl schopný s Němcem držet krok, byl Heikki Kovalainen. Ani ten se však k Vettelovi nedokázal přiblížit natolik, aby mohl zaútočit.
"Dnes nebylo možné vyhrát, protože Sebastian a Toro Rosso byli celý víkend hodně silní. Na začátku jsem měl problémy se zahřátím pneumatik. Ke konci už to bylo lepší, ale na víc jsme dnes neměli," řekl ke svému druhému místu finský pilot.
Celý závod jsme sledovali on-line.
Největší esa, která včera selhala v kvalifikaci, když se nedokázala probojovat ani do její poslední části, zůstala "na svém" nebo si příliš nepolepšila. Až na šestém místě dokončil závod Felipe Massa, o příčku za ním Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen, který si připsal nejrychlejší kolo, projel cílem na devátém místě.
Výsledky:
1. Vettel (Něm./Toro Rosso) 1:26:47,494 hod. (prům. rychlost: 212,039 km/h)
2. Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) -12,512
3. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -20,471
4. Alonso (Šp./Renault) -23,903
5. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) -27,748
6. Massa (Braz./Ferrari) -28,816
7. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) -29,912
8. Webber (Austr./Red Bull) -32,048
9. Räikkönen (Fin./Ferrari) -39,468
10. Piquet (Braz./Renault) -54,445
Pořadí MS (po 14 z 18 závodů):
1. Hamilton 78, 2. Massa 77, 3. Kubica 64, 4. Räikkönen 57, 5. Heidfeld 53, 6. Kovalainen 51, 7. Alonso 28, 8. Trulli (It./Toyota) 26, 9. Vettel 23, 10. Webber 20
Pohár konstruktérů:
1. Ferrari 134, 2. McLaren-Mercedes 129, 3. BMW-Sauber 117, 4. Renault 41, 5. Toyota 41, 6. Toro Rosso 27, 7. Red Bull 26, 8. Williams 17, 9. Honda 14