Monoposty formule 1 jsou objektem zájmu pro svoje dokonalé tvary, což ovšem není případ zbrusu nového závodního auta, které představila značka BMW Sauber při oficiálních testech v Barceloně.
Monopost, který se zřejmě přiblížil tomu, jak budou vypadat vozy ve specifikaci 2009, se okamžitě stal předmětem debat na téma vzhledu. Většina lidí z prostředí F1 se shodla na tom, že se ve srovnání s uplynulou sezónou jedná o posun k horšímu. Pozitivní dojem neudělal vzhled BMW Sauberu ani na jezdce, kteří se za jeho volant posadili.
"Je sexy, že," žertoval testovací jezdec Christian Klien. "Podle mě je to ten nejhůře vypadající vůz F1, který jsem kdy viděl. Prostě to vypadá, že to k sobě nepasuje, velká křídla a všechno ostatní. Ale zvykneme si na to a hodně věcí se změní."
Představení některých zvláštních prvků, se kterými se bude závodit v příštím roce:
"Ale jezdí se s ním dobře. Časy na kolo byly již dobré, hladké pneumatiky hodně kompenzují ztrátu přítlaku. V pomalých zatáčkách je hodně přilnavosti, rychlé zatáčky jsou teď o něco zrádnější."
Klien: Formule je s hladkými pneumatikami hezčí
Podle testovacího pilota BMW je poměrně těžké dostat nové typy pneumatiky do „provozní teploty“. "Sice je to vůbec první sada nových pneumatik, ale nejsem si jistý, jestli se to zlepší,“ sdělil svoje dojmy o nových „gumách“ Klien. "Slicky jsou každopádně krokem správným směrem, už z toho důvodu, že závodní auto vypadá s hladkými pneumatikami mnohem lépe," uzavřel "téma pneumatiky" rakouský pilot.
„Celkově si myslím, že změna regulí ve formuli 1 každých pár let je správnou věcí, protože díky tomu dostanou šanci prosadit se i ostatní týmy a navíc to přispěje ke zvýšení bezpečí, díky snížení rychlosti,“ myslí si Klien.
Ztrátu času na kolo způsobenou novými pravidly Klien odhadl na dvě sekundy. Rakušan však neměl příznivé zprávy pro diváky: "Ani s touto aerodynamikou není možné jezdit těsně za jiným vozem. Uvidíme v prvních závodech. Bude větší problém si neurazit přední křídlo v první zatáčce."
Kubica: Rozdíly mezi stájemi budou příští rok větší než letos
"Všichni jsme se shodli, že to auto nevypadá nejlépe, ale zevnitř naštěstí vypadá lépe než zvenku," potvrdil Klienův názor pro server GPUpdate Robert Kubica. "Vlastnosti vozu jsou naprosto odlišné, teď když máme méně přítlaku. Vůz klade větší odpor vzduchu, takže je na rovinkách o něco pomalejší. Tady v Barceloně testujeme určité základní věci, abychom získali co nejvíce dat," vysvětlil Kubica, který si myslí, rozdíly mezi jednotlivými vozy však budou pravděpodobně větší než letos.