Automobilka Ferrari chce postavit závodní bob, na němž by Italové mohli získat zlaté medaile na olympijských hrách 2010 ve Vancouveru.
"Když nedokážeme zvítězit na silnici, tak se o to pokusíme alespoň s bobem v ledovém korytě," shodli se zřejmě ve Ferrari. A jak řekli, tak udělali. První model už konstruktéři z Maranella ve spolupráci s milánskou polytechnickou univerzitou vytvořili a otestovali ho v italské Cesaně.
"Bob je autu velmi podobný, chybí mu jenom motor a kola," řekl s úsměvem šéf Ferrari pro aerodynamiku Ferdinando Cannizzo. "Přinesli jsme naši metodiku a zkušenosti. Ale v první řadě jsme se snažili naučit všechno o ovládání bobu," řekl Ignazio Lunetta, vedoucí výzkumného týmu Ferrari. Společně s dalšími spolupracovníky 45 dnů analyzovali současný bob italských reprezentantů, na který nainstalovali 200 senzorů, které snímali, jak se bob chová v nejrůznějších situacích v závodních podmínkách. Na základě rozboru při závodech navrhli vylepšení a vytvořili prototyp.
Ten je v této fázi stejně jako jeho slavnější formulový bratříček zatím "nahý", bez tradičního rudého nátěru a log sponzorů, pouze v temnošedé barvě karbonu, lehkého a přitom nesmírně tvrdého materiálu. Jeho vlákna se v dnešní době používají při konstrukci kokpitů formulí nebo cyklistických speciálů, jejichž cena se může hravě vyšplhat přes 200 tisíc korun.
Podle trojnásobného účastníka olympijských her Fabrizia Tosiniho, který novinku z dílny Ferrari testoval, se nový bob od toho starého výrazně liší. V novém stroji se mimo jiné mohou jezdci mnohem pohodlněji usadit.
Vývoj bobu je však v počátcích, ještě do Vánoc chce Ferrari absolvovat další testování. Poprvé by měl být stroj nasazen v příští sezoně Světového poháru těsně před olympiádou ve Vancouveru. Ferrari tím chce mimo jiné zabránit tomu, aby novinku okopírovala konkurence.