Největší podíl na redukci nákladů bude mít snížení ceny motorů, zrušení testování uprostřed sezony a výrazné zeštíhlení zaměstnaneckého sboru.
O těchto změnách rozhodli představitelé Mezinárodní automobilové federace FIA a Asociace týmů F1 FOTA v pátek na zasedání v Monaku.
Největší změna se týká motorů
Ačkoliv šéf FIA Max Mosley neprotlačil zavedení jednotných motorů pro všechny stáje, podařilo se mu alespoň přemluvit týmy k používání levnějších motorů s delší životností. Ta bude v roce 2009 dvojnásobná. Jednotliví piloti pak mohou v průběhu sezony využít osm motorů plus čtyři na testování. Každá stáj bude mít k dispozici pouze 20 motorů na celou sezonu, přičemž jejich výkon bude omezen.
Nezávislé týmy, tedy ty, za nimiž nestojí žádná automobilka, budou navíc v nové sezoně motory Cosworth používat. Ty dohromady nepřijdou na více než 4,5 milionu liber (asi 130 milionů korun). To se však týká až sezony 2010.
V průběhu sezony se testovat smí, ale pouze omezeně
Další výrazná změna se bude týkat testování v průběhu sezony. Od příštího roku budou týmy moci testovat pouze v rámci závodního víkendu a některých tréninků během něj. Týmy si také odsouhlasily snížení počtu zaměstnanců během Velkých cen, stejně jako sdílení informací týkajících se používání pneumatik a paliva.
Podle FIA by všechny tyto změny, které jsou určeny pro sezonu 2009, měly ve srovnání s uplynulou sezonou týmům ušetřit až 30 procent nákladů. U nezávislých týmů by to měla být dokonce až polovina.