Poprvé v historii automobilka zakončuje sezonu ve ztrátě. Z důvodu ekonomické krize tak šéfové týmu připravují utahování opasků.
Sedmdesát let zakončovala japonská automobilka rok v plusu, ale letos poprvé prodělala. Podle odhadů přijde japonská automobilka o 1,7 miliardy dolarů. Probíhala dlouhá jednání, která měla za úkol zjistit, zda je tým F1 pro automobilku rentabilní.
Jednu chvíli to vypadalo, že bude následovat stáj Honda, která se již z šampionátu F1 odhlásila, ale nakonec dojde jen k úsporným opatřením, která mají zajistit ekonomickou stabilitu a vyšší výdělky. "Udržet se na stejné úrovni ale nebude jednoduché," uvedl prezident Toyoty Kacuakiho Watanabe, který o úsporných opatřeních informoval.
Prezident Toyoty Watanabe: Pokračujeme!
"Změna ve světové ekonomice je obrovská; taková nastává jednou za sto let, ale přesto hodláme pokračovat ve formuli 1. Budeme ale muset snížit výdaje,“ nechal se slyšet Watanabe.
Jeho slova potvrdil i tiskový mluvčí společnosti. "Mohu potvrdit, že neplánujeme odchod z F1. Je to finančně velmi drahá záležitost, proto budeme snižovat výdaje. Svět F1 ale v žádném případě neopouštíme,“ uvedl. Podle zdroje, který je blízko Toyotě, se budou výdaje snižovat až o 40 procent.
Stáj Toyota, za kterou letos jezdili Němec Timo Glock a Ital Jarno Trulli, získala v sezoně 56 bodů a skončila pátá v Poháru konstruktérů. O nejlepší dílčí výsledek se postaral Glock druhým místem v maďarské Grand Prix.