Dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alonso se dohodl na smlouvě s italskou stájí od roku 2011.
Za určitých podmínek by ale mohl sedmadvacetiletý Španěl startovat na monopostu ferrari již v roce 2010. O dohodě mezi bývalým mistrem světa Fernandem Alonsem a stájí z Maranella informoval italský deník Gazzetta dello Sport.
Alonso se dočkal vysněné šance
Alonso čekal na nabídku od Ferrari již v této sezoně. Před ní se totiž vrátil k Renaultu, s nímž v minulosti získal dva tituly mistra světa. Tato stáj ale po většinu ročníku neprokazovala dostatečnou konkurenceschopnost s největšími favority Ferrari a McLarenem.
Podívejte se na sestřih z Alonsovy triumfální sezony 2005:
Na telefon ze sídla italské stáje v Maranellu však čekal marně a Renault navíc na konci sezony prokázal velký pokrok. Alonso totiž dokázal triumfovat v Singapuru a Japonsku, v závěrečném dramatu v Brazílii dojel druhý.
Španěl překvapil novou smlouvou s Renaultem
Odborníky Španěl překvapil, když s Renaultem prodloužil místo očekávaného roku spolupráci o další dva. "Po složitém startu do sezony jsme překonali těžkosti a neustále se zlepšovali. Moje vítězství v Singapuru a Japonsku i druhé místo naposledy v Brazílii ukázaly, že můžeme konkurovat nejlepším," vysvětlil tehdy Alonso své rozhodnutí.
"Rozhodl jsem se zůstat, protože Renault byl vždy moje první volba a já se tu cítím dobře," dodal, ale to rozhodně nebyla pravda. Cílevědomý Španěl totiž vždycky toužil po monopostu jedné ze dvou nejsilnějších stájí. Poté, co musel po ročním angažmá kvůli Lewisi Hamiltonovi a vztahu s týmem opustit se sklopenou hlavou McLaren, upínaly se jeho sny k Ferrari.
Alonso prokázal loajalitu
Během sezony se hojně spekulovalo o jeho schůzkách s prezidentem stáje Lucou di Montezmolem, loajalitu dal navíc na odiv Alonso v hektickém závěru sezony, kdy několikrát prohlásil, že velice rád pomůže Ferrari v dostizích o mistrovský titul s McLarenem.
Italské stáji to nebylo nic platné a z triumfu se radoval jako nejmladší jezdec v historii Alonsův úhlavní nepřítel Lewis Hamilton. Tomu by se rád Španěl v budoucnosti pomstil právě za volantem rudé formule.
Kdo si sbalí kufry - Räikönnen, nebo Massa?
Pokud se loňskému šampionovi Kimi Räikönnenovi nebude v nové sezoně dařit stejně jako v té skončené, bude Alonso s ferrari prohánět Hamiltona v roce 2010. Druhým současným pilotem italské značky je letos druhý Brazilec Felipe Massa, který má stejně jako Räikönnen platný kontrakt do konce roku 2010. Nejbohatší stáj ale na rozdíl od většiny startovního pole nemá problémy s financemi, nebude se tedy v případě potřeby zdráhat vyplatit jakéhokoli z jezdců předčasně.