Až 9. března v Kataru Lukáš Pešek usadne za řídítka svého stroje Aprilia RSW 250 LE, začne pro něj nová kapitola motoristického života. Poprvé totiž odstartuje do závodu v kubatuře do 250 ccm, kam v zimě přestoupil.
V novém týmu nové cíle
Pešek má za sebou úspěšnou sezonu. Poprvé v kariéře se prokousal až na nejvyšší stupínek v závodě Grand Prix, a to dokonce hned dvakrát. I díky tomu se dlouho bil o titul mistra světa ve stopětadvacítkách, a i když to nakonec nevyšlo, mohl být spokojen. Přišla nabídka na přestup do vyšší třídy a Pešek ji přijal. V barvách CP Grand Prix Racing Team ho čeká 17 závodů mistrovství světa a v nich seznamování s novou kategorií.
Cíle pro letošní rok jsou skromné. Podle Manažera týmu Daniela Eppa je to především "postupné snižování časového odstupu od nejrychlejších závodníků první skupiny." Klíčová tak bude pro Peška až další sezona. "Chtěli bychom dosáhnout jednotlivých pódiových umístění a v celkovém pořadí se prosadit do 6. místa," doplnil Epp.
Sám Pešek dodal: "Nechci honit časy, spíš odjet co nejvíc kol. Potřebuju hlavně nasbírat zkušenosti, a čím dřív se to povede, tím dřív půjdu nahoru."
Pešek dohání tréninkové manko
Sám Pešek se na premiéru těší. "Umístit se do půlky sezony mezi desátým a patnáctým místem by bylo fajn," prohlásil nejlepší český motocyklový závodník současnosti. Začátek sezony ale nebude snadný. Lukáš Pešek totiž část přípravy promarodil, a musel tak dohánět kondici. "Zdrželo mě to, ale doháním, co se dá. Ještě ale bude chvíli trvat, než budu připraven na sto procent," přiznal. O zdravotní potíže se postaral streptokok, který podle všeho ovlivnil už závěr minulé sezony.
V nejbližších dnech čeká Peška první oficiální testování ve španělském Jerezu, od 27. února se pak už bude přímo v Kataru připravovat na první velkou cenu v tomto roce. Celkem jich českého závodníka čeká sedmnáct. Mimo to Pešek honil kondici hlavně v posilovně. "Potřeboval jsem nabrat svalovou hmotu, posílit ruce, ale i nohy. Dvěstěpadeástka je něco úplně niného," dodal.
Co Peškovi zůstává, je číslo 52, se kterým dosahoval úspěchů i v minulé sezoně. Noví jsou naopak jeho kolegové ve stáji. Jsou jimi Švýcar Tom Lüthi sedlající rovněž dvěstěpadesátku a Němec Sandro Cortese na stopětadvacítce. "Od Lüthiho čekáme umístění v top 6, tedy to, co čeká Lukáše v roce 2009. Lüthi je zkušený jezdec, stejně jako Cortese v nižší kubatuře," doplnil Epp. Lukáš Pešek podle něj nyní musí především srovnat krok se soupeři. "V první polovině se musí jen zlepšovat a seznamovat se, ve druhé polovině sezony už by mohl srovnat krok s nejlepšími," doplnil Epp.
Aprilia RSW 250 LE
Motor 249,6 ccm V twin vodou chlazený 2-takt
Maximální výkon 105 KS/ 12 500 otáček
Kola 17" z karbonu a slitiny magnesia
Rám hliníkový páteřní
Váha 100 kg
Délka 1 970 mm (+/- 30 mm)
Rozvor 1 270 mm
Nádrž 23 litrů