Dosavadní průběh sezony Formule 1 ukázal několik zajímavých věcí. Tou první je, že úvodní fiasko Ferrari ve Velké ceně Austrálie byla víceméně náhoda. Lewis Hamilton ani McLaren nejsou neomylní, BMW začíná šlapat na paty Ferrari a Alonso není všemocný. Zřejmě by se rád viděl v rudých barvách.
Šampion Räikkönen a nejistý Massa
Ferrari vrací úder! To byl nejčastější titulek ve sportovních periodikách po Velké ceně Malajsie. Hodilo by se však spíše říct, Räikkönen vrací úder. Po výpadku v Austrálii dokázal v Malajsii vyhrát. Ne tak už jeho týmový kolega Massa. Stejně jako v prvním závodě totiž ani v Malajsii nedojel. V Austrálii ho poslal smyk do bariér, v Asii ho potkal ten samý problém. S tím rozdílem, že skončil v kačírku, ze kterého už se nedostal. Šéf stáje Ferrari Stefano Domenicelli mu i nadále věří, přesto je z jeho slov cítit, že už by to chtělo zabrat. "Nesmíme z toho dělat moc velké drama. Po dvou Grand Prix je tabulka vyrovnaná. Jsem přesvědčen, že z našeho i Felipeho pohledu bude odpověď v Bahrajnu správná," řekl Ital.
Lewis Hamilton ani McLaren nejsou neomylní
Talentovaný Angličan zvítězil v Austrálii způsobem, start - cíl. V malajské velké ceně se mu i kvůli chybě v kvalifikaci, která ho stála propad o pět míst startovním polem, tolik nedařilo. V závodě se dlouho nemohl dostat před pomalejší jezdce a nakonec mu to na lepší než páté místo nestačilo. Na stupních vítězů ho alespoň třetím místem zaskočil týmový kolega Heiki Kovaleinen. Nejhorší je fakt, že podle výkonného ředitele McLarenu Martina Whitmarshe by McLaren neměl na Ferrari ani v případě, že by nebyl v kvalifikaci penalizován. Forma italské stáje mu dělá starosti. Podle jeho slov vypadalo Ferrari velmi silně. Na druhou stranu si myslí, že v Malajsii nepodal McLaren nejlepší možný výkon, jaký mohl.
BMW chce vyhrát
Překvapením je jistě stále se zlepšující BMW, které udělalo během tří let obrovský technologický skok dopředu. Sezonu otevřel druhým místem v Austrálii Heidfeld, na něhož navázal stejným úspěchem v Malajsii Kubica. Už to nejsou tedy pouze McLaren a Ferrari, kdo bojuje o pódiová umístění. Pořádně jim začíná šlapat na paty německá stáj. Ředitel BMW motosport Mario Theissen si po dvou pomyslných stříbrech věří i na zlato. Podle něj si německá stáj stanovila pro letošní sezonu několik cílů. Ten první už se jim podařilo splnit, když rozšířili souboj na špici ze dvou na tři týmy. Teď ještě ten druhý, vyhrát závod F1.
Alonso má své limity
Zdálo se, že Alonso po čtvrtém místě v australském podniku dokáže svým řídičským uměním nemožné. Malajská velká cena ho však osmým místem vrátila zpátky na zem. K závodu v Malajsii poznamenal, že v jeho stáji věděli, že skončit do osmého místa bude složité. Nakonec se jim to díky Massově výpadku podařilo. Taková je podle mladého Španěla momentální situace v Renaultu. Rozhodně to však není žádné překvapení. Zároveň Alonso nepředpokládá, že by se situace měla nějak radikálně měnit. "V Barceloně budeme mít ve voze pár zlepšení, ale stejně tak je budou mít i jiné týmy, takže šampionát zůstane víceméně stejný," dodal.
Nahradí Alonso Massu?
Už se objevily i první spekulace o Alonsově budoucnosti. Údajně by po sezóně mohl u Ferrari nahradit Massu.
"Je brzy mluvit o výměně, ale Massa má za sebou dva špatné závody s více chybami", řekl na jeho adresu. A taky už se pochlubil, že ve smlouvě má klauzuli, že může kdykoli přestoupit. "Můžu odejít, abych byl v nejlepším možném vozu. A Ferrari se řadí mezi nejlepší", dodává španělský pilot.
Je jasné, že Alonso by lepší vůz bral všemi deseti, ale Renault i Ferrari spekulace důrazně popřely.