Více o závodě ve videoreportáži!
"Absoultně fantastické!" slyšel ve sluchátkách v cíli od svých kolegů Felipe Massa a dovršil hattrick pod tureckým nebem. Vyhrál způsobem start - cíl před svým rivalem z McLarenu Hamiltonem a stájovým kolegou Räikkönenem
Start - 20. kolo
K napínavým okamžikům došlo ihned po startu. První místo udržel Felipe Massa. Na druhé místo se dostal Hamilton a na třetí Kubica. V první zatáčce došlo ke kolizi Fisichelly a Nakadžimy. Fisichella musel odstoupit ze závodu a na trať vyjel Safety Car, skončil i Nakadžima. Lehce do sebe ťukly monoposty Räikkönena a Kovalainena. Po restartu závodu musel Kovalainen do boxů k výměně pneumatik. V 9. kole vedl Massa před Hamiltonen, třetí Kubica začínal ztrácet. Kovalainen musel k opravě monopostu do boxů a propadl se na konec startovního pole. Ve 13. kole zajel Hamilton nejrychlejší kolo závodu - 1:26,742 a stahoval náskok na vedoucího Massu. Zastávku v boxech si jako první odbyl Fernando Alonso - 10.1s. Mnohem rychleji si mechanici poradili s Hamiltonem - 6.4 s. Massa kroužil na trati déle a do boxů zajel v 19. kole - 8.2 s, Räikkönen zvládl první pit stop za 8.6 s.
20 - 40. kolo
Ve 24. kole přišel fantastický okamžik pro Hamiltona! Odvážným manévrem v zatáčce č. 12 předjel Felipe Massu. Smolařem se stal Sebastien Bourdais, závod pro něj skončil na štěrku únikové zóny. Hamilton začal Massovi ujíždět. Ve 28. kole byl jeho náskok už 5 sec. Poté zamířil do boxů a přepustil Massovi vedení. Krásný souboj proběhl ve 34. kole. Kovalainen předjel Glocka, pilot stáje Toyota se ale nevzdával a už to vypadalo, že to McLarenu vrátí. Ze souboje ale vyšel vítězně Kovalainen. V dalším souboji porazil Piquet Buttona, před kterého se pak dostal i Kovalainen.
40. kolo - cíl
Piloti začali zajíždět podruhé do boxů, Räikkönenovi mechanici to zvládli za 7.1s. Hamilton se po Massově druhém pit stopu vrátil opět na první místo v závodě, čekala ho ale ještě jedna zastávka v boxech. Ta přišla 13 kol před koncem a Hamilton ji zvládnul skvěle - za 5.9 s. Ve stíhací jízdě pokračoval Kovalainen. Ve 48. kole předjel Coutharda. Deset kol před cílem vedl Feilipe Massa - o 5 s před Hamitlonem. Třetí jel Räikkönen a na druhé místo ztrácel 1,5 s . Stejné pořadí bylo i v cílové rovince. Massa si zaslouženě dojel pro další vítězství před Hamiltonem, Räikkönenem, Kovalainenem a Kubicou.
Výsledky:
1. Massa (Braz./Ferrari) 1:26:49,451, 2. Hamilton (Brit./McLaren) -3,779, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) -4,271, 4. Kubica (Pol./BMW Sauber) -21,945, 5. Heidfeld (Něm./BMW Sauber) -38,741, 6. Alonso (Šp./Renault) -53,724, 7. Webber (Austr./Red Bull) -1:04,229, 8. Rosberg (Něm./Williams) -1:11,406, 9. Coulthard (Brit./Red Bull) 1:15,270, 10. Trulli (It./Toyota) -1:16,344.
Průběžné pořadí MS (po 5 z 18 závodů): 1. Räikkönen 35 bodů, 2. Massa 28, 3. Hamilton 28, 4. Kubica 24, 5. Heidfeld 20, 6. Kovalainen (Fin./McLaren) 14, 7. Webber 10, 8. Trulli 9.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 63, 2. BMW-Sauber 44, 3. McLaren-Mercedes 42, 4. Williams 13, 5. Red Bull 10, 6. Toyota 9, 7. Renault 9, 8. Honda 3, 9. Toro Rosso 2.
Charakteristika trati
Jedna z nejmodernějších tratí celého seriálu byla otevřena v roce 2005 a vyznačuje se především velkým převýšením. Navíc patří mezi nejdelší a také nejrychlejší okruhy celého seriálu, měří 5 338 metrů a jezdci zde hned několikrát překonávají hranici tří set kilometrů v hodině. Stejně jako v Brazílii se zde jezdí proti směru hodinových ručiček, tedy opačně, než ve většině závodů. Imola, třetí trať s opačným směrem, byla ze seriálu F1 kvůli probíhající rekonstrukci vyřazena.
Délka kola: 5,338 km
Počet kol: 58
Délka trati: 306,66 km
Nejrychlejší kolo: Juan Pablo Montoya (2005, McLaren MP4-20) - 1:24,770
Nejnižší rychlost na trati: Zatáčka č. 12 - 93 km/h
Nejvyšší rychlost na trati: Rovinka mezi zatáčkami č. 11 a 12 - 326 km/h