Studie

Chobotnice: Zvíře, nebo tvor z vesmíru? Vědci mají novou studii

Někomu mohou přijít chobotnice zvláštní. Jedna studie dokonce tvrdí, že jsou tito tvorové natolik složití, že musí jít o tvory, kteří nejsou původem ze Země, ale přišli z vesmíru. Na studii reagovali někteří významní zoologové.

Pokud něco neumíme vysvětlit, tak to svedeme na mimozemšťany. Přesně tak působí zvláštní studie, která tvrdí, že jsou chobotnice natolik složité, že mohou být vysvětleny jen tím, že jsou z vesmíru. Na studii spolupracovalo celkem 33 lidí.

Na studii pracoval i Chandra Wickramasinghe, který je známým průkopníkem panspermické teorie, podle které vznikl život na Zemi díky tomu, že se k nám dostal z vesmíru.

Stoupenci této teorie často připouští možnost, že byl na Zemi život zavlečen cíleně vyspělými mimozemskými civilizacemi. Tato teorie se nikdy nepotvrdila.

Ani to ale nikoho neodradilo od publikování studie, která se ptá, jestli byl start Kambrické exploze, což je označení pro náhlý nárůst nálezů fosílií mnohobuněčných organismů v období kambria, pozemský, nebo mimozemský.

Na tuto otázku odpověď vědci ještě nemají a studie by byla v pořádku, kdyby ovšem dále netvrdila mnohem bizarnější věci. "Genom chobotnice ukazuje na ohromující úroveň složitosti," uvádí studie s tím, že její ohromný mozek a složité oči se do té doby v přírodě nevyskytovaly.