Navštívili nás mimozemšťani! Vědci z Harvardu předložili důkazy

Podle vědců z Harvardu asteroid Oumuamua, který kolem Země proletěl minulý rok, mohl být sondou vyslanou mimozemskou civilizací. Asteroid totiž měnil trajektorii i rychlost.

S tvrzením přišli astrofyzikové z Harvardské univerzity - podle nich by tajemné vesmírné těleso ve tvaru doutníku, který se loni objevil ve Sluneční soustavě, mohlo být ve skutečnosti mimozemskou sondou. "Oumuamua může být plně funkční sonda, která byla úmyslně zaslaná do blízkosti Země, aby zde pátrala po známkách života," uvedli vědci ve své studii, kterou cituje CNN.

Jejich teorie vychází z neočekávaného a prudkého zrychlení předmětu, když prolétal Sluneční soustavou. Odhadují, že objekt může být poháněn slunečním zářením. Abraham Loeb, přední harvardský astronom, poukázal na to, že podobná plavidla se solárním pohonem existují i u nás na Zemi.

"Solární plavidla s podobnými rozměry byla navržena a vyrobena i v naší civilizaci včetně projektu IKAROS a iniciativy Starshot. Tato technologie může být využívána pro přepravu nákladu mezi planetami, nebo dokonce mezi hvězdami," uvedl Abraham Loeb.

"Oumuamua by mohl být součástí cizí technologie, která měla zkoumat naši Sluneční soustavu, stejně jako my doufáme, že prozkoumáme hvězdu Alpha Centauri pomocí iniciativy Starshot a podobných technologií," dodal Loeb.

Kromě nečekaného zrychlení objekt také změnil trajektorii svého pohybu. Alternativní teorií je, že se sice jedná jen o vrak - pozůstatek rozbité a nefunkční technologie. Proto sonda nevydala žádný signál.

Vesmírný předmět byl poprvé zaznamenán teleskopem na Havaji v říjnu minulého roku. Vědci se pak nemohli shodnout na tom, jestli se jedná o kometu, nebo asteroid, anebo skutečně o průzkumnou sondu vyslanou civilizací z dalekého vesmíru.

sei, TN.cz