Vir

Vědci hlásí průlom v léčbě HIV. Máme "vypínač" viru, tvrdí!

Vědci z Kalifornské univerzity v San Diegu hlásí zásadní pokrok v hledání léku na virus HIV a na nemoc AIDS, kterou tento virus způsobuje. Tvrdí, že objevili "vypínač", který dokáže zarazit množení napadených buněk.

Vypínačem je podle nich molekula, kterou umějí ovládat a která prý dokáže vymýtit virus dřímající v buňkách. Vědci se pokoušejí podobný vypínač objevit už desítky let, píše britský Daily Mail.

Kalifornský vědecký tým vše už otestoval v laboratorních podmínkách a zjistil, že zmíněná molekula dokáže vyčistit dosud neaktivní ložiska viru HIV.

Pokud se objev potvrdí, bude to znamenat významný posun v hledání léku na nebezpečný virus. Aktuálně totiž medicína umí HIV pouze brzdit - nakažení podstupují takzvanou antiretrovirovou terapii.