Vědci našli stopy, které mohou být svědectvím o dávném životě na Marsu

Vědci zpozorovali na Marsu vodní páru unikající vysoko do atmosféry. Jedná se podle nich o další stopy naznačující, že rudá planeta kdysi mohla být domovem živých organismů.

Stopy starověkých údolí a říčních kanálů naznačují, že kdysi dávno mohla na Marsu téci kapalná voda. V současnosti se nachází pouze v ledovcích, nebo je pohřbena hluboko pod zemí.

V novém výzkumu, na který upozornil britský deník The Guardian a který vyšel v odborném časopise Science Advances, vědci z britské univerzity zjistili, že se část vody odpařuje ve formě vodíku unikajícího do atmosféry.

K odhalení použili speciální spektrometr. "Tento fantastický přístroj nám umožnil dosud nevídaný pohled na izotopy vody v atmosféře Marsu," uved Manish Patel z Open University.