Domácí

Kadeřníci i jejich zákazníci respirátor mít musí. Sundat ho smí jen na chvíli.

Kadeřníci i jejich zákazníci respirátor mít musí. Sundat ho smí jen na chvíli.
Zdroj: TV Nova

Do kadeřnictví zamířili zákazníci bez respirátorů. Povinnost mít nasazenou ochranu úst a nosu při vstupu do salonů ale stále platí. Řada klientů si změnu pravidel, kterou v úterý schválilo ministerstvo, totiž špatně vyložila. Respirátor mohou sundat jenom, pokud kadeřníkovi překáží a to až tehdy, když je o to sám požádá.

Ministerstvo zdravotnictví v úterý oznámilo změnu v mimořádném opatření o nošení ochrany dýchacích cest, mimo jiné i při poskytování služeb v kadeřnických a kosmetických salonech. Mnozí si to ale vyložili tak, že do kadeřnictví mohou teď chodit bez respirátorů. Tak to ale není, upozorňuje Asociace kadeřníků.

Podobné mimořádné opatření platilo už loni. Podle Václava Pražáka z Asociace kadeřníků a kosmetických oborů v něm ale nebylo uvedeno, že si zákazníci nebo kadeřníci mohou respirátor odložit.

Související obsah

"Tentokrát, když otevřeli kadeřnictví, tak nebylo nikde napsáno, že si zákazníci během výkonu služby mohou respirátor odložit. Takže to tam teď pouze doplnili," upřesnil Pražák s tím, že podle původního znění opatření ministerstva by zákazník nemohl sundat respirátor ani v případě, že by kadeřníkovi překážel, například když by muži upravoval vousy.

Jeho slova potvrdilo i ministerstvo zdravotnictví. "Kadeřník musí mít respirátor vždy, zákazník si ho může sundat jen na dobu nezbytně nutnou, jak je uvedeno v mimořádném opatření," potvrdila tisková mluvčí ministerstva zdravotnictví Jana Schillerová.

 


Respirátor tak smí zákazníci odložit jen, během stříhání či kosmetiky a pouze v případě, když respirátor překáží v provedení práce. Zákazník jinak do salonu přichází s nasazeným respirátorem a nasazený jej má po celou dobu. O jeho odložení kadeřník či kosmetička klienta požádá sám.

Někteří kadeřníci si teď stěžují, že po úterní informaci se jim do salonů hrnou lidé bez respirátorů. "Nevíme teď, jestli máme po zákaznících respirátor při příchodu chtít, nebo ne. Přitom může kdykoli přijít kontrola, která tyhle věci samozřejmě řeší. Jsem unavená, v práci trávím daleko víc času, abych poplatila všechno, co jsem v době lockdownu neměla z čeho platit. Nemám sílu ještě ověřovat, které změny opatření platí a zda jsou pravdivé,“ popsala svou situaci kadeřnice Iva z pražského salonu.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události

Píše se na Deník.cz