Domácí

Vyúčtování od Bohemia Energy: Tolik jsme nespotřebovali, zlobí se lidé

Klienti společnosti Bohemia Energy mají další problém. Společnost podle nich požaduje na konečných vyúčtováních peníze za odběr většího množství energie, než kolik ukazují jejich elektroměry. Odborníci proto teď všem doporučují pečlivou kontrolu a potom případnou reklamaci.

Panu Kosovi z Českého Brodu pořádně protočily panenky, když si prohlédl konečné vyúčtování za energie od společnosti Bohemia Energy. Naúčtováno měl o třetinu víc, než jaký byl reálný stav, a platit by musel skoro pětkrát více než obvykle.

"V sobotu přišla faktura, kde chtějí doplatit přes 37 tisíc. Každý rok jsme tak kolem osmi tisíc. Určitě je to podvod a nejsem sám, i soused má rozdíly," popsal Pavel Kos.

Nejde přitom o ojedinělé případy, podobné problémy mají i další bývalí klienti Bohemia Energy. Podobně je na tom třeba Jaroslav Dusil z Kolínska. "Na faktuře bylo o osm tisíc kilowatt hodin víc, než byl skutečný stav elektroměru," uvedl.

Jaroslav Dusil i Pavel Kos chtějí problém řešit pomocí reklamace. "V žádném případě to platit nebudu," prohlásil Kos.

Související obsah

​Požadovanou částku by ale každý měl nejdříve zaplatit a až poté vše reklamovat tak, aby dodavatel klienta neodstřihl od elektrické energie. Výjimečně mohou dodavatelé povolit odklad plateb. "Vždy je potřeba mít od dodvatele písemné vyjádření tak, aby lidé měli doklad. Doporučujeme spotřebitelům, aby si prohlédli vyúčtování, zda je všechno v pořádku," řekl mluvčí Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Michal Kebort.

Do měsíce od podání reklamace by pak mělo dojít jak k opětovné kontrole přímo na odběrném místě, tak i vypořádání finančních závazků mezi klientem a dodavatelem energií.

rod, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz