Domácí

Kvůli dávkám a práci už na úřady nemusíte. Vše vyřídíte z domova. NÁVOD

Kvůli dávkám a práci už na úřady nemusíte. Vše vyřídíte z domova. NÁVOD
Ilustrační snímek Zdroj: Getty Images

Možnost vyřídit vše potřebné z pohodlí domova začal nabízet Úřad práce. Moderní technologie má eliminovat dlouhé fronty na úřadech. Příležitost mohou využít všichni prostřednictvím identity občana.

Dlouhé fronty na Úřadu práce již od Nového roku absolvovat nemusíte. Veškeré žádosti a další podklady si může každý vyřešit z pohodlí domova prostřednictvím identity občana. Díky identitě tak může každý komunikovat s úřadem práce pomocí bankovní identity, eObčanky nebo systému vícefázového ověření.

"Jednou z největších výzev, před kterými Úřad práce ČR stojí, je právě modernizace a zajištění dostupnosti veškerých služeb v online prostředí. Možnost podání prostřednictvím IDENTITY OBČANA je velmi výrazný posun," pochválil novinku generální ředitel ÚP ČR Viktor Najmon.

Související obsah

Bankovní identita je takzvaná virtuální občanka, kterou musí mít každý, kdo chce mít aktivní elektronické bankovnictví. Přihlašovací údaje do identity a elektronického bankovnictví jsou totožné. Díky této možnosti je tedy pro každého nejjednodušší vyplnit a zaslat úřední dokumenty elektronicky a příslušné úřady nemusí vůbec navštívit.

Pokud tedy identitu máte, nemusíte už trávit čas ve frontách. Na hlavních stránkách Úřadu práce stačí vpravo nahoře rozkliknout políčko FORMULÁŘE. Po rozkliknutí je možnost výběru z několika typů formulářů. Vyplněný formulář pak stačí zaslat prostřednictvím datové schránky nebo emailu se zaručeným elektronickým podpisem, který je součástí identity. Žadatel odeslání formuláře potvrdí svými přihlašovacími údaji k identitě.

Pokud žadatel nedisponuje elektronickým podpisem, má možnost zaslat vyplněný formulář na úřad poštou. Zaslanou žádost je však nezbytné do pěti dnů osobně dosvědčit na místě, kam byla žádost odeslána.

Předností elektronické komunikace je pohodlí, ušetření času a snížení rizika nakažení covid-19. Právě tyto výhody stále více vnímají lidé, kteří na tento modernější způsob velmi rychle přecházejí.

"Tato komunikace vnáší do vztahu mezi klientem a úřadem zcela nový rozměr a umožňuje vysokému počtu lidí využít tuto možnost z pohodlí domova a bez čekání ve frontách. O rostoucím zájmu o tento způsob podání svědčí fakt, že jen během ledna jich na ÚP ČR dorazilo na 1 500," uzavřel Najmon.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz